• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

مشکلات سه واحد تولیدی شهر صدرا بررسی شد

  • 17 تیر 1401 - 14:48
مشکلات سه واحد تولیدی شهر صدرا بررسی شد

مشکلات سه واحد تولیدی و صنعتی شهر صدرا با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس بررسی و رفع موانع و مشکلات حقوقی این واحدهای تولیدی پیگیری شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس؛ مسعود رحمانی در بازدید از این واحدهای تولیدی افزود: این بازدیدهای هدفمند بر اساس منویات مقام معظم رهبری در راستای شعار سال است.

وی با اعتقاد به اینکه واحدهای تولیدی استان فارس از ظرفیت بسیار مناسبی برخوردار است، گفت: از چندین واحدهای تولیدی از جمله شرکت کولر هوایی آبان، شرکت شیراز سرم و همچنین گلسار فارس بازدید به عمل آمد و رفع موانع و مشکلات حقوقی آنان در دستور کار قرار گرفت. 

معاون قضایی دادگستری فارس اضافه کرد: پس از بازدید میدانی از این واحدهای صنعتی و تولیدی شهر صدرا نشست های مختلفی با مدیران واحدهای تولیدی برگزار شد که عمده مشکلات آن  نوسانات نرخ ارز، کمبود مواد اولیه ، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و هماهنگی با ادارات  آب و برق ، مخابرات و دستگاه های خدمات رسان مطرح شد.

وی ادامه داد: مقرر شد این واحدهای تولیدی و صنعتی درخواست و مشکلات خود را به دبیرخانه سیاست های اجرای ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت  از تولید دادگستری استان فارس ارائه کنند تا نسبت به پیگیری موانع و مشکلات آنها اقدام شود.
رحمانی یادآورشد: درخواست و مشکلات برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی پیش از این نیز در کارگروه حقوقی و قضایی ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دادگستری استان بررسی و پیگیری شده بود که عمده موانع و مشکلات پیش روی آن ها مرتفع و حل شده است.

وی  به برخی از فعالیت های واحدهای تولیدی و دانش بنیان اشاره کرد و گفت: برخی از شرکت ها و  واحدهای تولیدی استان فارس به لحاظ صنعتی و تولیدی از ظرفیت بسیار مناسبی برخوردار است و شرکت کولر هوایی آبان با دستگاه های پیشرفته و با فن آوری روز دنیا جزء واحدهای دانش بنیان، صادرکننده دانش فنی و چند شرکت برتر در زمینه های مهندسی، طراحی و تولید و تأمین سیستم های انتقال حرارت در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت شیراز سرم جزء شرکت های دانش بنیان و شرکت چینی بهداشتی گلسار فارس نیز جزء واحدهای تولیدی و صنعتی برتر و  شناخته شده در سطح کشور هستند. 
رحمانی افزود:  ظرفیت های موجود درشهرک  های صنعتی استان فارس کمک شایانی در جهت اشتغال جوانان دارد و در همین راستا دبیرخانه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دادگستری استان ضمن حمایت های قضایی و حقوقی لازم از سرمایه گذاری های مشروع و تولید  از تعطیل شدن واحدهای صنعتی و کارخانجات جلوگیری می نماید.

بر اساس این گزارش دادگستری استان فارس طی چند سال اخیر به موضوع حمایت از تولید و اشتغال، دبیرخانه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی و حقوقی از تولید را راه اندازی نموده است که در سال گذشته  با تلاش و حمایت های قضایی صورت گرفته مشکلات ۱۸۹ واحد تولیدی و صنعتی استان فارس مرتفع شده است.

شهر صدرا در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه