• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

پالایشگاه بنزین شهرستان مُهر امسال راه اندازی می شود

  • 11 تیر 1401 - 16:11
پالایشگاه بنزین شهرستان مُهر امسال راه اندازی می شود

فرماندار شهرستان مُهـر به همراه رئیس اداره صمت این شهرستان به مناسبت دهه صنعت از پالایشگاه بنزین این منطقه بازدید کرد و اظهار داشت : پالایشگاه بنزین مُهر امسال راه اندازی می شود.

حمزه محمدی فرماندار شهرستان مهر روز شنبه در بازدیدی که از این پالایشگاه داشت گفت: پالایشگاه بنزین پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی به نسبت چند ماه قبل داشته است و امیدواریم با همین سرعت و شتاب کار پایان پذیرد.

در حاشیه این بازدید مهندس شمسی‌پور سرپرست پالایشگاه مُهر خاطرنشان ساخت: این پالایشگاه در ماه‌های آینده و بعد از تست‌هایی نهایی مانند هیدرو تست و… افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر اکثر نیروهایی که در این پالایشگاه مشغول به کار و فعالیت هستند نیروهای بومی این شهرستان هستند و در  زمان بهره‌برداری نیز همین رویه ادامه خواهد داشت و سعی ما این است که اکثر نیروها بومی این شهرستان باشند.

پالایشگاه بنزین شهرستان مُهر بزرگ‌ترین پالایشگاه بخش خصوصی و جز ۹ پالایشگاه بزرگ کشور است.

پالایشگاه بنزین در بخش مرکزی شهرستان مُهر و در مجاورت پالایشگاه گاز پارسیان و پالایشگاه استحصال اتان پارسیان سپهر واقع‌شده است.ساخت این پالایشگاه در شهریورماه ۹۳ آغاز شد که بدلیل برخی موانع ساخت آن از چندسال قبل متوقف شده بود.

مرحله نخست این پالایشگاه با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه گازوئیل، نفتا و ال‌پی‌جی در مدت یکسال تکمیل و با ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستان مهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه