• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

اختصاص عوارض آلایندگی پالایشگاه شیراز به زرقان

  • 05 اردیبهشت 1401 - 10:04
اختصاص عوارض آلایندگی پالایشگاه شیراز به زرقان

به دنبال تاکید استاندار فارس بر لزوم پرداخت عوارض آلایندگی پالایشگاه نفت شیراز به شهرستان زرقان، شوراهای اسلامی و شهرداری‌های زرقان و لپویی طی نامه های جداگانه از این اقدام و تصمیم استاندار قدردانی کردند.

پیش از این، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس سه شنبه سی ام فروردین ماه ۱۴۰۱ در جلسه ستاد تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری استان فارس و زمانیکه با درخواست عدم دریافت عوارض آلایندگی پالایشگاه نفت شیراز مواجه شد، گفت: هرگز از حق آلایندگی شهرستان زرقان که در مجاورت این واحد قرار دارد کوتاه نخواهیم آمد.

به دنبال دستور قاطع استاندار فارس در این زمینه،مرآت برزگر رئیس شورای اسلامی شهرستان زرقان و مسلم زارع رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان در نامه های جداگانه‌ای قدردانی مردم این شهرستان از این تصمیم را اعلام و تصریح کردند:‌ تاکید جنابعالی بر اجرای قانون و دریافت این حق مسلم مردم شهرستان زرقان، در خور قدردانی است.
در این نامه‌ها که رونوشت آنها روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است:  قرار گرفتن واحد صنعتی پالایشگاه در حومه شهرستان زرقان دلیل واضح و مهم جهت دریافت عوارض آلایندگی است تا خدمات رفاهی و بهداشتی به شهروندان و ساکنین حوزه این شهرستان انجام شود.ما از شما و مسئولان محترم که به رسالت خود که همانا خدمتگزاری به مردم است با قاطعیت پشتیبانی می‌کنیم.

دستور استاندار فارس‌، بارقه امید و تحسین را در دل مردم زرقان زنده کرد
قاسم جمالی رئیس شورای اسلامی شهر زرقان نیز در نامه دیگری خطاب به ایمانیه استاندار فارس نوشت: از شما برادر انقلابی و ولایی و دارای سابقه  و پیشینه درخشان فردی و اجتماعی با تجارب ارزنده در حیطه‌های علمی و اجرایی که باعث افتخار جمیع مردم ولایت‌مدار خطه فارس می‌باشید، از حضرتعالی به واسطه اتخاذ مواضع شفاف و صریح و روشن در دفاع از دریافت عوارض آلایندگی مردم شهرستان زرقان قدردانی می‌کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر زرقان در ادامه این نامه خطاب به استاندار فارس افزود: دستور قاطع شما، بارقه امید و تحسین را در دلهای مردم شهرستان زرقان زنده کرد.
در ادامه این نامه آمده است: خواهان تأسی همه مدیران ارشد استان به جنابعالی در احقاق حق و حقوق عامه مردم شهرستان هستیم که ان‌شاءالله با مدیریت و درایت حضرتعالی به منصه ظهور خواهد رسید.

تصمیمی که مایه دلگرمی شد
همچنین سید هاشم جعفری رئیس شورای اسلامی شهر لپویی و جعفر تابان شهردار این شهر هم در نامه مشترکی از استاندار فارس بابت پیگیری و حمایت از اختصاص عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی و پالایشگاه شیراز به عنوان زیرمجموعه ای از شهرستان زرقان تشکر کردند.
در این نامه آمده است: از آنجا که این واحدها از جمله پالایشگاه در این شهرستان قرار دارند که مهمترین دلیل برای دریافت عوارض آلایندگی است، این موضوع تنها راهکار مالی و حمایت شهرستان نوپای زرقان جهت ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی به ساکنان شهرستان است. لذا دفاع جنابعالی در خصوص اجرای بهینه این قانون مایه دلگرمی مسئولان این شهرستان در ارائه خدمتگزاری به مردم است.

به گفته حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، رقم عوارض آلایندگی پالایشگاه شیراز ۸۰ میلیارد تومان است.
بر این اساس، در جلسه ستاد تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری استان فارس مقرر شد که کمیته‌ای سه نفره متشکل از نمایندگان شهرداری زرقان، محیط زیست و سازمان صمت تشکیل و میزان آلایندگی این واحد صنعتی و تاثیر آن بر سلامت مردم بررسی و تصمیمات لازم در این باره گرفته شود.
شهرستان زرقان در ۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه