• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024

تامین ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس

  • 16 فروردین 1401 - 12:33
تامین ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در جهت تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، این استان آماده اجرای این طرح است.تا کنون ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس تامین شده است.

به گزارش ایرنا، امیر حسین جمشیدی، روز دوشنبه در ادامه سلسله نشست های مدیران پاسخگو، در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: بررسی ها نشان می دهد که ۲۰ تا ۵۰ درصد قیمت تمام شده مسکن مربوط به زمین است و تخصیص زمین های منابع ملی و دولتی به طرح نهضت ملی مسکن و حذب قیمت زمین از قیمت مسکن، بار زیادی را از دوش مصرف کننده نهایی مسکن بر می دارد.
 او افزود: همچنین بر اساس تفویض اختیار انجام شده، تصمیم گیری در خصوص تامین زمین در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر نیز به استان ها محول شده و تصمیم گیری در این زمینه نیازی به ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری نیست.

جمشیدی ادامه داد: حدود ۱۲ هزار هکتار زمین دیگر نیز در استان از جوانب مختلف مناسب تشخیص داده شده و بر همین اساس آمادگی داریم که ساخت ۲۶۰ هزار واحد مسکونی سهمیه استان فارس را تا پایان دولت عملیاتی کنیم.

او اظهار داشت: دولت سیزدهم یکی از سیاست‌های اصلی خود را تامین مسکن برای مردم دانست و برای تحقق این مهم امتیازات ویژه ای از جمله تامین زمین و پرداخت تسهیلات را در نظر گرفته است.

وی، بر لزوم توجه به کیفیت ساخت مسکن در طرح مسکن ملی تاکید کرد و گفت: در اجرای برخی پروژه های مسکن مهر، بی توجهی به بحث کیفیت مشکلاتی را ایجاد کرد که امیدواریم این موضوع در طرح مسکن ملی رعایت شود و شاهد ساخت واحدهای باکیفیت و مطلوب باشیم.

اتمام پایش متقاضیان مسکن ملی در فارس تا پایان اردیبهشت
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی هم گفت: با توجه به لزوم شتاب گرفتن روند عملیاتی شدن طرح نهضت مسکن ملی، پایش متقاضیان این طرح تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید.
محمدحسین حمیدی‌ زاده افزود: در کنار تامین زمین، پرداخت تسهیلات کلان با بازپرداخت چند ساله و همچنین و معافیت در پرداخت برخی هزینه ها موجب کاهش قمیت تمام شده مسکن برای متقاضیان خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین باید ساکنان بافت فرسوده شهری را تشویق کرد که با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای بهسازی این بافت، برای نوسازی و بهسازی بافت خود اقدام کنند.

ثبت دیدگاه