• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

بهره‌برداری از سه پروژه آبخیزداری در فارس

  • 21 بهمن 1400 - 10:19
بهره‌برداری از سه پروژه آبخیزداری در فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری از سه پروژه بزرگ آبخیزداری همزمان با فرارسیدن چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب در استان خبر داد.

عبدالحسن صمدنژاد چهارشنبه ۲۰ بهمن در آیین افتتاح این طرح‌ها، گفت: برای اجرای این طرح‌ها نزدیک به ۳۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

او افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف و شهرستانهای فیروزآباد و خرامه اجرا و افتتاح شده است.

صمدنژاد یادآور شد: در این راستا تعدادی از پروژه‌ها نیز در دیگر شهرستان‌های استان همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و با حضور مسئولان افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به مزایای این پروژه‌ها اظهار کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی ظرفیت لازم به منظور استحصال مقادیر قابل توجهی از روان‌آب‌های سطحی در راستای کنترل سیلاب‌های مخرب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق اطراف حوزه، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و آبخوان‌ها و نیز کنترل رسوب و فرسایش خاک فراهم می‌شود.

صمدنژاد خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در زمینه‌های بندهای سنگی، ملاتی و خاکی به اجرا درآمده و با بهره‌برداری از آنها بیش از ۱۷ هزا  خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری در چند سال اخیر توانسته تا حد چشمگیری از وقوع سیلاب‌ها جلوگیری کند، ابراز امیدواری کرد: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری و مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد بتوان در استفاده صحیح از منابع آب وخاک و منابع طبیعی گام بهتری برداریم.

ثبت دیدگاه