• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

آغاز طرح “نمایشگاهی به وسعت ایران” در شیراز

  • 13 بهمن 1400 - 16:44
آغاز طرح “نمایشگاهی به وسعت ایران” در شیراز

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس اعلام کرد که علاوه بر فعالیت ۱۰۰ فروشگاه امین ویژه عرضه کالاهای اساسی، طرح سراسری “نمایشگاهی به وسعت ایران” در شیراز آغاز شده است.

سید محمود هاشمی سه‌شنبه ۱۲ بهمن در جلسه کمیته دائمی فروش‌های فوق‌العاده اصناف شیراز، با بیان اینکه طرح ” نمایشگاهی به وسعت ایران” جایگزین نمایشگاه های عرضه مستقیم است، گفت: با اتحاذ تدابیر ستاد تنظیم بازار، طرح ملی خرید شفاف را به بهترین روش در مرکز استان فارس عملیاتی خواهیم کرد.

او یادآور شد: با نزدیک شدن به ایام نوروز بدلیل شرایط خاص اقتصادی کشور در تلاش هستیم کالاهای مورد نیاز مردم را با حداقل سود در چارچوب قانون با محوریت اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز در قالب طرح های فروش فوق العاده همچون طرح ” خرید شفاف “ ویژه فروشگاه های مجازی، فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های صنفی همچنین عرضه کالاهای اساسی در ۱۰۰ فروشگاه امین شیراز اجرا کنیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس با بیان اینکه مردم خرید خود را حتما از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب انجام دهند، افزود: اجرای طرح ۱۰۰ فروشگاه امین شیراز برای اولین بار در کشور با حمایت مستقیم استاندار محترم فارس و مصوبه ستاد تنظیم بازار استان فارس به منظور عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عزیز و نظارت مستقیم توسط اتحادیه های صنفی هدف عملیاتی خواهد شد و در صورت نیاز تعداد این فروشگاه ها با مجوز ستاد تنظیم بازار فارس قابل افزایش خواهد بود.

وی در خصوص طرح “نمایشگاهی به وسعت ایران”، خاطرنشان کرد: این اقدام یکی دیگر از ابعاد طرح خرید شفاف، است که واحدهای صنفی با هماهنگی اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز و نظارت مستقیم  اتاق اصناف مرکز استان فارس اقدام به فروش فوق العاده گسترده می کنند.

هاشمی با تاکید بر حمایت از کالاهای ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب با بیان اینکه با توجه به نوع کالا تخفیفات متغیر و حداکثر تا پانزده درصد است، ادامه داد: هدف اصلی اجرای این طرح اینست که در ایام برگزاری این نمایشگاه ملی، قیمت منصفانه و کالای با کیفیت به معنای واقعی، برای مردم ملموس باشد؛ لذا از همکاران محترم صنفی مشارکت کننده در طرح نیز انتظار داریم با عرضه کالاهای باکیفیت داخلی و ارایه تخفیف قانونی و واقعی کام مشتریان خود را شیرین کنند و با فروش بیشتر قطعا جبران سود کمتر هم خواهد شد.

عضو کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی استان فارس با اشاره به مشکلات عدیده اصناف ناشی از رکود بازار، افزایش نرخ تورم و زیان های ناشی از شیوع بیماری کرونا، گفت: در سال های نه چندان دور، برگزاری نمایشگاه‌های بهاره تحت عناوینی نظیر عرضه مستقیم کالا، نه تنها باعث نارضایتی متعدد مردم نسبت به قیمت و کیفیت کالاها شده بود، بلکه آسیب‌های جبران ناپذیری به کسبه نیز وارد می‌شد.

او گفت: امسال اتاق اصناف به برگزاری این نمایشگاه اکتفا نکرده و با توجه به اولویت تامین کالاهای اساسی به ویژه در ماه پایانی سال و گستردگی شهر شیراز، راه اندازی و فعال شدن ۱۰۰ فروشگاه امین را با معرفی اتحادیه‌های صنفی هدف، دنبال کرده است.

با هدف جلب رضایت حداکثر مردم  با توجه به مناطق شهری شیراز و گستردگی شیراز در راستای جلب رضایت حداکثری مردم عزیز و تاکیدات نماینده محترم عالی دولت در استان فارس جهت تامین کالاهای اساسی ۱۰۰ فروشگاه امین نیز با معرفی اتحادیه های صنفی هدف فعالیت خود را آغاز می کنند.

هاشمی با بیان اینکه طرح نمایشگاهی به وسعت ایران از امروز در شیراز آغاز به کار کرده است، گفت: این طرح تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و نقطه اوج کار آن اول اسفند ماه پیش بینی شده است، اما صدور مجوز تخفیف و ثبت نام واحدهای صنفی متقاضی مشارکت در این طرح، همچنان ادامه دارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس همچنین گفت: با توجه به گسترش سویه جدید کرونا (امیکرون)، رعایت پروتکل های بهداشتی با ایجاد تهویه مناسب، استفاده از ماسک، تزریق سه دوز واکسن و رعایت فاصله اجتماعی در واحدهای صنفی مشارکت کننده در طرح «نمایشگاهی به وسعت ایران» مورد تاکید است و از همشهریان عزیز نیز انتظار داریم در مراجعه به واحدهای صنفی علاوه بر استفاده از ماسک ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را هم مد نظر داشته باشند.

هاشمی همچنین از اجرای همزمان طرح تشدید نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز استان فارس خبر داد و افزود: علاوه بر تشدید نظارت ها توسط بازرسان محترم اتحادیه های صنفی شیراز ، طرح تشدید نظارت بر بازار نیز توسط واحد نظارت و بازرسی این اتاق و همکاری سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس از ۱۲ یهمن ماه سال جاری آغاز و تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

ثبت دیدگاه