• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

بررسی مشکلات ۵ واحد تولیدی در فارس

  • 02 بهمن 1400 - 8:40
بررسی مشکلات ۵ واحد تولیدی در فارس

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به بررسی مشکلات و مسائل ۵ واحد تولیدی این استان اختصاص داشت.

جلسه چهارصد و بیست و سوم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس صبح پنجشنبه با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رئیس سازمان صمت و سایر اعضا، به بررسی مسائل و مشکلات و تنگناهای ۵ واحد تولیدی اختصاص داشت.

به گزارش ایسنا، مسائل بررسی شده در این جلسه شامل تسهیل و تسریع رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات، رفع ایراد ترخیص مواد اولیه گمرکی، تعیین و تکلیف بدهی مالیاتی و … این ۵ واحد تولیدی بود که بعد از بحث و تبادل نظر اعضا، منجر به صدور مصوبات و دستوراتی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تسهیل استان فارس در این جلسه گفت: تحقق رشد اقتصادی استان در گرو حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی و تولیدی است.

حمیدرضا ایزدی افزود: تولید، پشتیبانی و رفع موانع تولید همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته لذا ضرورت دارد با اقدامات مطلوب و جهادی، در راستای تحقق این مهم به عنوان یکی از اولویت ها و حل مشکلات واحدهای تولیدی گام برداریم.

ایزدی با اشاره به اهتمام موجود در استان برای گره گشایی واحدهای تولیدی در راستای جلوگیری از توقف فرآیند تولید و تثبیت وضعیت اشتغال، افزود: سازمان صمت فارس با رصد مداوم صنایع استان، واحدهای دارای مشکل را شناسایی و عارضه‌یابی کرده و به فراخور وضعیت هر کدام،تمهیدات، راهکارها و راه‌حل‌های ممکن را برای رفع مشکل در ستاد تسهیل ارایه می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه بر گره گشایی از مشکلات صنایع و کارخانه ها و لزوم حمایت همه جانبه از تولید ملی و مانع‌زدایی از فعالیت‌ها تاکید کرد.

عبدالعظیم خادم حمزه افزود: بانک‌ها به دلیل اینکه خط تولید متوقف نشود واحدهای تولیدی بدهکار را تملک نکنند و با استفاده از سایر شیوه‌های وصول مطالبات واحدهای تولیدی (غیر از تملک واحد تولیدی) در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و افزایش اشتغال گام بردارند.

خادم حمزه خاطرنشان کرد که توجه واحدهای تولیدی به پرداخت بدهی بانکی بابت تسهیلات دریافتی ضرورت دارد و باید مد نظر باشد.

ثبت دیدگاه