• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

صنعت سروستان روی ریل توسعه

  • 04 دی 1400 - 8:13
صنعت سروستان روی ریل توسعه

احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حاشیه بازدید معاون برق و انرژی وزیر نیرو از شهرک صنعتی سروستان ۲، گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر ریاست جمهور به استان فارس برق رسانی به این شهرک صنعتی است.
وی افزود: بر اساس این مصوبه، احداث خط و پست فوق توزیع برق برای شهرک صنعتی سروستان۲ در نظر گرفته شده است که اجرای این طرح‌ها یکی از مهمترین مشکلات شهرک صنعتی سروستان۲ را حل خواهد کرد.
فتوحی با بیان اینکه در قالب این طرح‌ها خط انتقال فوق توزیع و پست برق۶۶ مگاوات توسط شرکت برق منطقه‌ای فارس انجام می‌شود، گفت: مقرر شد شرکت برق منطقه‌ای مطالعات طرح و احداث فونداسیون طرح را تاپایان امسال انجام دهد و سایر مراحل طرح نیز درسال آینده انجام شود.
وی گفت: همچنین برای تامین برق پایدار شهرک صنعتی شماره یک سروستان نیز مقرر شد شرکت توزیع برق شیراز نسبت به اجرای خط دومداره به طول ۸کیلومتر اقدام کند که اجرای این طرح نیز سبب تامین برق پایدار واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی سروستان یک خواهدشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه درحال حاضر طرح‌های توسعه زیرساختی در شهرک صنعتی سروستان ۲ به سرعت درحال اجرا است، گفت: در حال حاضر چند طرح با اعتبار۲۰۰میلیارد ریال در مرحله اجرا قرار دارد.
وی گفت: به علت تکمیل ظرفیت واگذاری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، شهرک صنعتی سروستان ۲ با مساحت۷۱۵هکتار و ظرفیت استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی به عنوان مهمترین گزینه سرریز سرمایه گذاری شهر شیراز در نظر گرفته شده است.
فتوحی با بیان اینکه شهرک صنعتی سروستان به دلیل نزدیکی با شیراز و قرارگرفتن در مسیر بزرگراه شیراز-بندرعباس، ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد، افزود: در حال حاضر ۳۱قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و در قالب این قرارداد ۲۱ هکتار زمین واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از بهره برداری چهار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۶۰نفر خبر داد و گفت: این شهرک صنعتی به شبکه گاز نیز متصل و ایستگاه TBS گاز نیز توسط شرکت گاز فارس در دست اجرا است.

ثبت دیدگاه