• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

۸۶ طرح اشتغالزا برای دریافت تسهیلات ارزان روی میز بانک‌های فارس

  • 30 آذر 1400 - 8:02
۸۶ طرح اشتغالزا برای دریافت تسهیلات ارزان روی میز بانک‌های فارس

بابک دائی اظهار داشت: بر اساس  قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۲۰ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه اشتغال و کارآفرینی به استان‌های کشور اختصاص یافته که سهم استان فارس رقمی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

دبیر کمیته توزیع تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ در استان فارس، با بیان این که دولت و مجلس برای پرداخت این تسهیلات در سال جاری ساختاری را در نظر گرفته اند تا به بهترین شکل ممکن برای اهداف یاد شده مصرف شود، افزود: برای اولین بار بررسی طرح‌های مشمول اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور به وزارت امور اقتصاد‌ی و دارایی و مسئولیت دبیرخانه در استان‌ها به اده های کل امور اقتصاد‌ی و دارایی استان واگذار شده است.

 تسهیلات این تبصره به طرح‌های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و نیز احیای واحد‌های تولید‌ی در موارد‌ی همچون کسب و کار خانگی، واحد‌های تولید‌ی خرد، واحد‌های تولید‌ی کوچک، واحد‌های تولید‌ی متوسط، واحد‌های تولید‌ی بزرگ، شرکت‌های دانش بنیان، واحد‌های تولید‌ی پیشران قابل تخصیص است.

نماینده وزیر اقتصاد در استان فارس بیان داشت: تا کنون ۹ جلسه کمیته توزیع تسهیلات در سطح استان برگزار شده و پرونده‌های ۸۶ متقاضی استفاده از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بررسی و نهایی شده و به تصویب کمیته رسیده و به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

او افزود: میزان تسهیلات تصویب شده برای این طرح‌ها رقمی بیش از ۵۶۳۰ میلیارد ریال است که مبلغ ۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال آن برای تسهیلات سرمایه ثابت و مابقی آن برای تسهیلات سرمایه در گردش است.

دائی، میزان اشتغالزایی پیش بینی شده برای این طرح‌ها را هزار و ۲۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی، توسعه‌ای و تکمیلی حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعا حداکثر د و سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال است.

مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی از متقاضیان استفاده از این تسهیلات یارانه‌ای و ارزان قیمت خواست با توجه به زمان اندک باقی مانده تا انتهای سال، برای بهره مند‌ی از این ظرفیت قانون بودجه سال جاری هر چه سریع‌تر به سامانه‌های وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی (سیتا)، صمت (بهین یاب)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی- بهزیستی – کمیته امداد (کارا)، ارتباطات و فنآوری اطلاعات (توان‌آفرین)، پارک علم و فناوری (سیام) و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرد شگری مراجعه و درخواست تسهیلات خود را ثبت کنند.

ثبت دیدگاه