• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

اجرای طرح هادی در ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فارس

  • 23 آذر 1400 - 10:05
اجرای طرح هادی در ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فارس

مدیر کل بنیاد مسکن فارس گفت: طرح هادی در ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان فارس اجرایی شده است.

اجرای طرح هادی در ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فارسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عطا الله زمانی افزود: طرح‌های هادی برای توسعه و محرومیت زدایی در روستاهای استان اجرا شده است.

او اظهارداشت: هم اکنون برای ۱۰۰ درصد روستا‌های استان فارس طرح هادی تهیه شده و در ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار معادل یک هزار و ۲۶۴ روستا این طرح اجرایی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس با بیان این که شاخص توسعه روستایی در این حوزه در استان فراتر از متوسط کشوری است، افزود: این طرح‌ها در ۲ هزار و ۳۳۸ روستای فارس تهیه شده است.

زمانی با بیان این که تصرف زمین های محدوده طرح‌های هادی روستایی یکی از مشکلات دست و پا گیر برای توسعه روستایی است، ادامه داد: اجرای قانون و خلع ید زمین های محدوده طرح‌های هادی باید با هماهنگی و هم افزایی همه دستگاه‌های مسوول دنبال شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس از مشارکت و همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای آزاد سازی این زمین ها تقدیر کرد و گفت: همه باید به محدوده طرح هادی روستا‌ها احترام بگذارند و آن را به عنوان سند توسعه ۱۰ ساله روستا بپذیرند، بنیاد مسکن در صورت تصرف زمین های حریم روستا و اراضی محدوده طرح هادی نمی‌تواند به واگذاری زمین اقدام کند و بزرگترین انگیزه ماندگاری روستاییان در روستا را از دست می‌دهد.

طرح هادی با هدف ساماندهی معابر و محیط روستایی در سطح کشور اجرا می‌شود و هدف آن زیباسازی محیط روستا‌ها و افزایش تردد گردشگران داخلی و خارجی به این روستاها است.

ثبت دیدگاه