• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

بومی سازی ۳ محصول وارداتی در کارخانه لعاب ایران

  • 16 آذر 1400 - 10:35
بومی سازی ۳ محصول وارداتی در کارخانه لعاب ایران

مدیرعامل شرکت لعاب ایران زرقان از بومی سازی و تولید ۳ محصول از خانواده لعاب با عناوین وتروزا، شوگر و گرانیلیا خبر داد.

بومی سازی ۳ محصول وارداتی در کارخانه لعاب ایراننادر رضایی منش در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: مهندسان و متخصصان این کارخانه موفق شدند با توجه به مواد اولیه این محصولات وارداتی در معادن کشورمان شیوه ساخت آن را پیدا و تولید انبوه کنند.
او با بیان این که محصولات وتروزا، شوگر و گرانیلیا برای بالا بردن مقاومت و تزیین کاشی و سرامیک استفاده می‌شود، افزود: سالانه حدود ۳ هزار تُن نیاز کاشی و سرامیک کشور از کشور‌هایی مانند چین و ایتالیا وارد می‌شود و اکنون با تولید سالانه حدود ۵۰۰ تُن از این سه محصول در کارخانه لعاب زرقان می‌توانیم بخشی از نیاز کشور را تامین کنیم.
رضایی منش با اشاره به این که خط تولید این محصولات نیز توسط مهندسان و متخصصان در کارخانه لعاب ایران بومی سازی و راه اندازی شده است، گفت: در شش ماهه نخست امسال ۲۷۰ تُن از این سه محصول را تولید و روانه بازار کردیم که بیش از ۴۵۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی داشته است.

مدیر عامل‌ کارخانه لعاب ایران گفت: در این کارخانه سالانه ۱۱ هزار تُن انواع لعاب و بیش از ۳۰۰ تُن رنگ تولید می‌شود که ضمن تامین نیاز داخلی به خارج از کشور هم صادرات داریم.

رضایی منش اظهارداشت: در شش ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۱۹۶ تُن تولید داشتیم که نسبت به پارسال رشد ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر عامل‌ کارخانه لعاب ایران ادامه داد: همچنین میزان فروش در این بازه زمانی به ۵۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.
در کارخانه لعاب ایران زرقان اکنون ۱۴۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

ثبت دیدگاه