• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

رشد اقتصادی فارس نیازمند ۱۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار

  • 23 آبان 1400 - 10:15
رشد اقتصادی فارس نیازمند ۱۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار

رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان فارس در جلسه شورای برنامه ریزی گفت: براساس برآورد‌ها برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی استان فارس به ۱۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

افکاری اظهارداشت: سازمان برنامه و بودجه کشور برای این استان نرخ‌های رشد بخشی را در بخش‌های کشاورزی با ۸/۲ درصد، معدن ۱۱/۴، صنعت۹/۱ و خدمات ۷/۲ درصد را ابلاغ کرده است.
وی، بر برنامه ریزی برای جذب منابع دولتی و همچنین جذب سرمایه از سوی سرمایه گذار به تفکیک بخش‌ها و شهرستان‌های استان اشاره کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در ادامه به ۱۵۵ طرح ملی استان در سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کل کشور در سال جاری بالغ بر ۵۸۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان فارس از این اعتبارات ۲۵ هزار میلیارد ریال که بخشی به طرح‌های عمرانی ملی و بخشی هم به طرح‌های عمرانی ملی با ویژگی استانی تخصیص می‌یابد و این میزان اعتبار نسبت به سال ۹۹ رشد ۴۵ درصدی داشته است.
افکاری درباره چالش‌های اعتبارات هزینه‌ای هم اشاره کرد و از مدیران خواست با صرفه جویی در هزینه‌ها و درآمد‌های حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول مازاد در تامین کسری اعتبارات کمک کنند.
ایمانیه استاندار فارس نیز در اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان با بیان این که هم اکنون در آستانه طرح برنامه و بودجه دولت برای تعیین اعتبارات سال ۱۴۰۱ هستیم همه مدیران دستگاه‌های احرایی استان را مکلف کرد با رای زنی با مدیران ارشد و وزیر مربوطه تلاش کنند سهم مناسبی از اعتبارات را به سازمان شان تخصیص دهند.
استاندار فارس بر تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام و معطل مانده هم تاکید کرد و گفت: برای این که بتوانیم طرح‌ها را در استان پیش ببریم علاوه بر تامین منابع مالی دولتی باید با حمایت از سرمایه گذاران و جذب خیران به رشد اقتصادی استان کمک کنیم تا بتوان هزینه ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی برای رشد اقتصادی استان و پیشرفت طرح های معطل مانده را تامین کرد.

ثبت دیدگاه