• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

به کارگیری دوباره ۱۴۰ کارگر دو واحد صنعتی در آباده

  • 19 آبان 1400 - 6:28
به کارگیری دوباره ۱۴۰ کارگر دو واحد صنعتی در آباده

در پی پخش گزارشی از خبر صدا و سیمای مرکز فارس مبنی بر پرداخت نشدن حقوق کارگران دو واحد صنعتی آباده، مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان، پای کار آمدند و با برطرف کردن بخشی از مشکلات این دو واحد صنعتی، زمینه بازگشتن کارگران به محل کار و پرداخت بخشی از حقوق آن‌ها را فراهم کردند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: هفته گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با دو دستور کار بررسی مشکلات کارخانه سیمان و کارخانه کاشی و سرامیک پاسارگاد سرام آباده با هدف رفع مشکلات تولید و مسائل صنفی و حقوقی کارخانجات و منابع انسانی و همچنین مشکلات متعدد این واحد‌های تولیدی مربوط به دستگاه‌های اجرایی به میزبانی فرمانداری شهرستان آباده برگزار شد.
حمید رضا ایزدی با بیان این که واحد کاشی و سرامیک پاسارگاد سرام آباده بدهی‌های معوق زیادی به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلف از جمله، تأمین اجتماعی، شرکت آب، برق و گاز داشت افزود: مقرر شد به شرط بازگرداندن کارگران اخراج شده، بدهی این واحد تقسیط و مشکلاتش برطرف شود.
وی گفت: مدیر کارخانه کاشی و سرامیک پاسارگاد سرام آباده متعهد شد که در مدت دو ماه ۱۹۰ نفر از کارگران را به کار مشغول کند که تاکنون ۹۰ نفر به کارگیری شده اند و بقیه تا ماه آینده به کار باز می‌گردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: کارخانه سیمان آباده هم حدود ۸ ماه معوقاتی داشت و به ۱۸۰ نفر از کارگران دستمزدی پرداخت نکرده بود که به همین دلیل کارکنان دست از کار کشیده بودند و کارخانه تعطیل شده بود.
ایزدی گفت: برای این واحد تولیدی هم به شرطی که معوقات و حقوق کارگران پرداخت شود و مجدد به کار مشغول شوند، مقرر شد بدهی‌هایی که این کارخانه به تامین اجتماعی، امور مالیاتی و دستگاه‌های خدمات رسان و بانک‌ها دارد استمهال شود.
وی افزود: تا کنون ۴۸ نفر از کارگران کارخانه سیمان به کار مشغول شدند و به هر یک از آن‌ها مبلغ ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از معوقاتشان پرداخت شده است، همچنین مصوب شد بانک توسعه تعاون مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به کارخانه سیمان آباده دهد که صرفا برای پرداخت دستمزد کارگران هزینه شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تاکید کرد که تا دو ماه آینده همه معوقات کارگران کارخانه سیمان آباده پرداخت خواهد شد و با کارگرانی که تمایل به ادامه همکاری ندارند، تصفیه حساب شود.

ثبت دیدگاه