• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

آزادراه لامرد- پارسیان با سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی ساخته می‌شود

  • 08 مرداد 1400 - 15:30
آزادراه لامرد- پارسیان با سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی ساخته می‌شود

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : پروژه بزرگ آزادراه لامرد- پارسیان (هرمزگان) با سرمایه گذاری اولیه افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با سرمایه گذاری مشترک دولت و بخش خصوصی ساخته می‌شود.

سیدموسی موسوی روز پنجشنبه با بیان اینکه  طی یکسال اخیر با برگزاری جلسات مشترک  در وزارت راه، ایمیدرو و قرارگاه خاتم‌الانبیاء ، ساخت این آزاد راه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در نتیجه‌ این تلاش‌ها ابتدا تفاهم‌ نامه سه ‌جانبه به امضای طرفین رسید و مقرر شد این آزاد راه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت ۴۵ درصدی ایمیدرو، ۲۵ درصدی قرارگاه و ۳۰ درصدی وزارت راه احداث شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: گام مهم بعدی تصویب پروژه در قانون بودجه بود و  این محور که دالان  جدید ارتباطی جنوب غرب به مرکز کشور به شمار می‌رود  در کمیسیون عمران، کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و با اخذ کد ردیف اختصاصی و چند میلیارد تومان اعتبار در قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب شد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجالس نهم و یازدهم با اشاره به اینکه این آزادراه محور اتصال مناطق ویژه اقتصادی جنوب کشور به شمار می‌رود، افزود: گام نهایی، تصویب این پروژه در هیأت وزیران بود که این مهم همزمان با عید غدیر خم، تحقق یافت.

وی ابراز داشت: بزودی و با تشکیل شرکت جدید، تهیه نقشه‌ها و تجهیز کارگاه، ظرف ماه‌های آینده شاهد آغاز به کار مسیر فارس به دریا و احداث این مسیر ۴۷ کیلومتری ظرف مدت ۳ سال خواهیم بود.

این نماینده مجلس، با انتقاد از تعلل چندساله در ساخت این پروژه تصریح کرد: در سالهای گذشته  احداث  قطعاتی از این محور استراتژیک آغاز شد و چند کیلومتر هم پیش رفت، اما طی سالیان اخیر برغم اهمیت بالای این محور، شاهد تعطیلی آزادراه لامرد- پارسیان بودیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در آن مقطع قرارداد آزادراه با ۳۶۰ میلیارد تومان امضا شده بود، اما به دلیل تأخیر در ساخت و تورم بی‌سابقه، امروز این پروژه با ۲۵۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

او گفت:  با نرخ تعدیل ممکن است بودجه این طرح تا ۴ هزار میلیارد تومان نیز افزایش یابد و پاسخگوی این اختلاف فاحش و اتلاف چندهزار میلیارد تومانی بیت‌المال مسئولانی هستند که در آن مقطع در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و پروژه را به تعطیلی کشاندند.

شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع هستند.

ثبت دیدگاه