• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

نظر رهبر انقلاب در خصوص بدحجابان: «آیا باید آن‌ها را رد کرد؟ نه»

  • 15 مرداد 1395 - 16:04
نظر رهبر انقلاب در خصوص بدحجابان: «آیا باید آن‌ها را رد کرد؟ نه»

برخی افراد در خصوص زنان و دخترانی که پوشش متفاوتی دارند و حجاب‌شان کامل نیست، رفتارهایی به دور از مدارا و انسانیت دارند. این افراد اغلب در مواجهه با این دسته از زنان و دختران، خود را به سان یک انسان بی‌نقص فرض کرده و به خود اجازه می‌دهند برخوردهای ناشایستی انجام دهند، در حالی که رهبر انقلاب چنین رفتارهایی را تایید نمی‌کنند.

رهبر انقلاب در مهرماه سال ۱۳۹۱ و در سفر به استان خراسان شمالی گفتند: «مدارا کنید. ممکن است ظاهر زنندهای داشته باشد؛ داشته باشد. بعضی از همین‌هایی که در استقبالِ امروز بودند و شما – هم جناب آقای مهماننواز، هم بقیه آقایان – الان در این تریبون از آن‌ها تعریف کردید، خانم‌هایی بودند که در عرف معمولی به آن‌ها میگویند «خانم بدحجاب»؛ حالا چه کار کنیم؟ اشک هم از چشمش دارد میریزد. ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه.

دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌های این حقیر باطن است؛ نمیبینند. «گفتا شیخا هر آنچه گویی هستم/ آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟».  ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید.» (منبع)

+ فایل صوتی سخنان رهبر انقلاب درباره بدحجابان

 

 

ثبت دیدگاه