• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: راه رسیدن به اهداف فرهنگی از مسیر آثار سعدی می‌گذرد

  • 09 اردیبهشت 1402 - 8:02
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: راه رسیدن به اهداف فرهنگی از مسیر آثار سعدی می‌گذرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که راه رسیدن به تمام اهداف فرهنگی کشور از مسیر آثار سعدی نظیر بوستان و گلستان می‌گذرد.

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه ۸ اردیبهشت در آئین اختتامیه هفته فرهنگی و هنری سعدی که در محل آرامگاه این شاعر پر آوازه برگزار شد، بیان کرد: سعدی و شعرای بزرگ ایران اسلامی تدارک دهنده فرهنگی غنی برای ایران اسلامی است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ویژگی مهمی که سعدی دارد آنست که او معلم اخلاق است؛ حال آنکه شاهد بودیم پیش تر افراد برای آموختن علم ابتدا به سراغ بوستان و گلستان سعدی می‌رفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: استفاده از آرایه‌های ادبی به قدری در آثار سعدی شیرازی زیبا و شیرین است که موجب شده نقش ویژه‌ای در تربیت انسان داشته باشد.

اسماعیلی در خصوص تعیین اهداف فرهنگی در کشور هم عنوان کرد: اهدافی که برای حوزه فرهنگ در نظر گرفته شده با تأثیر پذیری از بیانات مقام معظم رهبری بوده است.

او معتقد است که راه رسیدن به تمام اهداف فرهنگی کشور از مسیر آثار سعدی نظیر بوستان و گلستان می‌گذرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی باید تمام شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه توسعه یابد، از این رو در دولت سیزدهم بنای فعالیت‌های فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق گام دوم انقلاب است.

اسماعیلی تاکید کرد: اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ موجب خواهد شد ایران قوی در جامعه جهانی شکل بگیرد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمام ظرفیت‌های فرهنگی در استان فارس وجود دارد و می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها، سال ١۴٠٢ را سال شکوفایی فرهنگی و هنری در تمام استان‌های کشور دانست.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: فارس همواره در برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور پیشتاز بوده و این استان یکی از پایه‌های مستحکم هنر حتی در جهان است.

ثبت دیدگاه