• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

نمایشگاه عکس «هم‌نما» در کرمان افتتاح شد

  • 21 آذر 1402 - 23:12
نمایشگاه عکس «هم‌نما» در کرمان افتتاح شد

نمایشگاه عکس «هم‌نما» حاوی عکس‌های گذشته و کنونی آثار تاریخی مجموعه گنجعلیخان با حضور مسئولان میراث‌فرهنگی استان کرمان در محل باغ موزه هرندی شهر کرمان گشایش یافت.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه عکس‌های آثار تاریخی مجموعه گنجعلیخان را از یک نما در دو زمان در قالب ۶۰ عکس و از دهه ۴۰ شمسی تاکنون مشاهده می‌کنید.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: این نمایشگاه با همکاری بخش خصوصی تا ۲۳ آذرماه جاری در گالری باغ موزه هرندی کرمان برپا است و علاقه‌مندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ از نمایشگاه بازدید کنند.

او با اشاره به اینکه میراث‌فرهنگی کرمان در بسیاری از شاخص‌ها غنی و در اغلب رتبه‌ها مقام نخست را از آن خود کرده است گفت: حفظ و مرمت آثار کرمان برای ما ارزش زیادی دارد.

شاهرخی افزود: بازسازی و مرمت آثار تاریخی وظیفه میراث‌فرهنگی است و بر این باور هستیم که برای حفظ میراث‌فرهنگی باید جریان‌سازی شود و همه مردم استان در این امر مشارکت داشته باشند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: جریان‌سازی برای حفظ آثار میراث‌فرهنگی نیاز به اطلاع‌رسانی دارد که مردم در جریان اهمیت این آثار قرار گیرند.

او به برپایی نمایشگاه عکس هم نما در باغ موزه هرندی کرمان بیان کرد: برپایی این نمایشگاه با هدف اطلاع‌رسانی در خصوص آثار تاریخی و همچنین فعالیت‌های همکاران حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده است.

شاهرخی ادامه داد: مردم می‌توانند ضمن حضور در این نمایشگاه، چگونگی مرمت و بازسازی یک اثر تاریخی را در طول زمان مشاهده کنند.

او بیان کرد: باید افراد و رسانه‌ها درباره شرایط و وضعیت ساماندهی و همچنین حفظ اماکن و بناهای تاریخی تولید محتوا کنند، ضمن اینکه حضور مردم و مطالبه‌گری به عنوان چشم و گوش برای نگهداری آثار باستانی و تاریخی مطرح است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهارداشت: میراث‌فرهنگی با همراهی مردم انجمن‌های خیریه را تشکیل می‌دهد تا مکمل فعالیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی باشد.

او با بیان اینکه بضاعت ما در خصوص مرمت آثار تاریخی با توجه به پهنه گسترده این استان بسیار اندک است، خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی مجموعه گنجعلیخان تقریبا در طول ۵۰ سال گذشته به صورت مستمر ادامه داشته و در این راه همراهی مردم بسیار اثرگذار بوده است.

عکاسی از مجموعه گنجعلیخان ۶ ماه طول کشید

محمد هادی جلال‌پور که کار تهیه بازآفرینی عکس‌های مجموعه گنجعلیخان کرمان را انجام داده است در حایشه این نمایشگاه گفت: عکس‌های قدیمی مجموعه گنجعلیخان مربوط به دهه‌های ۴۰، ۵۰ و ۷۰ شمسی است که روند مرمت و بازسازی و وضعیت فعلی این مجموعه را در طول زمان نشان می‌دهد.

او اظهار کرد: کار عکاسی از این مجموعه حدود ۶ ماه طول کشید و سعی کردیم عکس‌های قدیمی با همان زاویه و شرایط محیطی مجدد در قالب عکس‌های جدید بازآفرینی شود.

ثبت دیدگاه