• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

سید مصطفی کشفی شاعر و تصویرگر کتاب‌های درسی درگذشت

  • 19 آذر 1401 - 12:58
سید مصطفی کشفی شاعر و تصویرگر کتاب‌های درسی درگذشت

استاد سید مصطفی کشفی شاعر و خطاط کتاب‌های درسی پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

استاد کشفی سال ۱۳۲۳ در لارستان به دنیا آمد و دانش آموخته انستیتو هنر و دوره تربیت‌ مدرس هنر دانشگاه تهران است و سالها همکار و هم اتاق تصویرگران کتب درسی بود و مدت‌ها آموزش خط تحریری در کتب درسی با خط تحریری او انجام شده است.

استاد کشفی در سال ۱۳۷۳ در تدوین چهار جلد کتاب به سفارش دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش پرورش شرکت داشت که در سال‌های بعد و قبل از آن هم یادگارهای ارزشمندی در کتب درسی و غیر درسی از خود بر جای گذاشته است.

وی در زمینه طراحی، خطاطی، شعر و موسیقی نیز مدارج بالایی را طی کرده و در همه آنها صاحب‌نظر و پیشگام بود.خط تحریری استاد کشفی از بهترین نمونه‌های خط تحریری در کشور است و علاوه بر این وی یک طبع روان و چشمهی جوشانی در شعر نیز داشت.

جامعه فرهنگی و هنری کشور در سوگ استاد کشفی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس روز شنبه به مناسبت درگذشت استاد سید مصطفی کشفی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است: خبر درگذشت معلم و شاعر گرانمایه، استاد خطاط کتاب های درسی مرحوم سید مصطفی کشفی موجب تاثر و تاسف گردید. زنده یاد کشفی از خاندان جلیل القدر سادات و از مردان بی ریایی بود که در کسوت شریف معلمی منشا خیر و خدمت بود.
طبع روان و چشمه جوشانی از شعر، وجود آن عزیز را متفاوت و دوست داشتنی تر کرده بود و علاوه بر آن به عنوان خطاط کتاب های درسی، خط تحریری او در کتاب های درسی کشور چشم نواز و درس آموز دانش آموزان بود.

امروز نه تنها لارستان و استان پهناور فارس، بلکه جامعه فرهنگی و هنری کشور در فراغ او به سوگ نشسته است.

ثبت دیدگاه