• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس: ادبیات لُری از مزیت‌های شهرستان ممسنی است

  • 02 مهر 1401 - 8:04
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس: ادبیات لُری از مزیت‌های شهرستان ممسنی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سفر به شهرستان ممسنی در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان، زبان و ادبیات لُری را از مزیت‌های این منطقه دانست.

حمیدرضا قانعی با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۶۰۰ شهید شهرستان ممسنی، ظرفیت هنرمندان این شهرستان را کم نظیر دانست و بر استفاده از مزیت های بومی منطقه از قبیل زبان و ادبیات تاکید کرد.

در این نشست صمیمی که بیش از سه ساعت به طول انجامید، مسلم فرجیان به نمایندگی از انجمن تعزیه، روح الله گره گشا به نمایندگی انجمن خوشنویسان، سعیده سپهری به نمایندگی از انجمن شعر و داستان، سید حسن سجادی به نمایندگی از انجمن فیلم و عکس، وحید رضایی نسب به نمایندگی از انجمن موسیقی و جمعی دیگر از اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ممسنی به بیان دغدغه ها و نیازمندی های خود در سطح شهرستان پرداختند.

شعر خوانی برخی از شاعران شهرستان و نمایش کلیپ معرفی ظرفیت های شهرستان ممسنی و مستندها و فیلم های ساخته شده توسط هنرمندان شاخص این شهرستان و اجرای موسیقی بومی منطقه از دیگر برنامه های این نشست بود.

در پایان این نشست یک اپیزود از نمایشنامه کانال به نویسندگی اسماعیل سعیدیان نیز به اجرا در آمد و حاضرین به تماشای هنرنمایی سه تن از هنرمندان عرصه تئاتر این شهرستان نشستند.

دیدار با نویسنده شاخص و برجسته انقلاب اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه سفر به شهرستان ممسنی به دیدار محمد محمودی نورآبادی نویسنده شاخص انقلاب اسلامی از شهرستان ممسنی رفت.

استاد محمد محمودی نورآبادی در آذرماه ۱۳۴۹ در روستای مهرنجان شهرستان نورآباد ممسنی متولد گردید و هنگامی که هنوز ۱۶ ساله بود ۲ عملیات کربلای ۴ و ۵ را تجربه کرد.

از این نویسنده بیش از ۲۵ کتاب رمان و داستان در موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و مدافعین حرم به چاپ رسیده است.

از آثار شاخص این نویسنده می توان به رمان مهرنجون، رنج، سرریزون، کاش چشمهایش دروغ گفته باشد، خنده زار، هزار و یک جشن، بابا کوهی، آخرین ایل خانی، شام برفی، سه نیمه سیب، نوشانوش، رنجهور، غریب قریب، به نقش گلیم و… اشاره کرد.

در این دیدار یاد و نام شهید عبدالرسول محمودی از شهدای جنگ تحمیلی و سردار شهید ستار محمودی مدافع حرم که هر دو از برادران این نویسنده برجسته استان فارسی هستند، گرامی داشته شد. 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این دیدار ضمن ادای احترام به شهدای گرانقدر خانواده محمودی حضور وی را در شهرستان ممسنی مغتنم دانستند و ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی، جوانان این شهرستان بتوانند از تخصص این. نویسنده بهره مند شوند.

استاد محمد محمودی نورآبادی نیز ضمن تشکر از حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در منزل شان در شهرستان ممسنی، توجه بیشتر به اهالی فرهنگ و هنر در شهرستان ها را ضروری دانست.

بنا بر خبر دیگری. فرماندار شهرستان ممسنی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در جلسه‌ای از زحمات آقای سعید محمودی رئیس قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ممسنی قدردانی و برای شاه‌حسینی رئیس کنونی اداره ارشاد این شهرستان آرزوی موفقیت کردند. .

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در غرب استان فارس واقع است. 

ثبت دیدگاه