• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

برنامه ٩ ساله حوزه هنری برای اعتلای تئاتر تدوین شد

  • 17 تیر 1401 - 16:47
برنامه ٩ ساله حوزه هنری برای اعتلای تئاتر تدوین شد

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: سند چشم‌انداز ٩ ساله در عرصه تئاتر تهیه و تدوین شد که در سه سال اول موضوع تبیین و آموزش، در سه سال دوم تولیدات آزمون و خطا و ورود بچه‌ها به دوره‌های حرفه‌ای تر و در سه سال آخر، حضور در عرصه تئاتر حرفه‌ای کشور پیش‌بینی و طراحی شده است.

بنا بر گزارش دریافتی روز جمعه ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، کوروش زارعی در نشست تخصصی رؤسای حوزه‌های هنری منطقه ۵ کشور که در حاشیه دوره تئاتر بچه‌های مسجد در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی دارای یک چارچوب است و در مسیر تحقق اهداف این نهاد، باید برای رشد و تعالی هنر مدنظر نظام فرهنگی انقلاب اسلامی گام برداریم.

او با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالت‌های حوزه در مدیریت جدید، جریان تئاتر بچه‌های مسجد است، افزود: اساسا بنای حوزه هنری انقلاب در دوره جدید؛ نیرو سازی، کادر سازی و انسان سازی برای آینده انقلاب است؛ چیزی که سالها حوزه هنری و نظام فرهنگی از آن غفلت کرده است.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور تصریح کرد: همه دغدغه‌های دوره جدید مدیریت حوزه هنری، پر کردن این خلأ در چهار دهه گذشته است.

زارعی با تاکید بر اینکه باید میدان برای جایگزینی نیروهای خوش فکر به جای بزرگان این حوزه باز شود تا نظام فرهنگی انقلاب پیش رود، گفت: در یک شرایط بد جنگ رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم.

او تصریح کرد: دشمن با جنگ، تحریم و فتنه نتوانست انقلاب را به زمین بزند و لذا با دریچه فرهنگ وارد شد و امروز هم در یک جنگ نابرابر قرار گرفته‌ایم که اگر تلاش نکنیم، باخت ما حتمی است.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس هم دشمن را می‌شناختیم و هم به خوبی میدان را مدیریت کردیم اما در جنگ فعلی نمی‌دانیم دشمن کجاست؟ گفت: یک عده از مدیران حوزه هنری در غفلت به سر می‌برند و باید فکری برای آنها کرد، چون جنگ سخت در پیش داریم.

زارعی ادامه داد: اگر دین و مذهب و اعتقادات و باورها از فرزندان ما گرفته شود، ضربه شدیدی خواهیم خورد.

او با بیان اینکه امسال در پیاده روی اربعین با بحث سرود و شعر هم وارد می‌شویم، گفت: تئاتر، سرود، ادبیات و سینمای بچه‌های مسجد از دستاوردهای انقلاب است.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: به دنبال پرورش نیروهای نوجوان و جوان برای آینده حوزه هنری هستیم که نه تنها هنرمند تربیت کنیم بلکه مدیر فرهنگی و سینماگر هم تربیت شوند.

ثبت دیدگاه