• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

مجوز ساخت ۲۱ فیلم در استان فارس طی سه ماه صادر شد

  • 08 تیر 1401 - 14:27
مجوز ساخت ۲۱ فیلم در استان فارس طی سه ماه صادر شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به آغاز دوباره پویایی سینما و فیلم‌سازی در استان فارس گفت: در سه ماه گذشته مجوز ساخت ۲۱ فیلم صادر شده که برخی از آن‌ها به پایان کار رسیده‌اند و برخی دیگر هنوز در دست ساخت هستند. 

سید رسول موسوی‌نژادیان روز چهارشنبه در این باره افزود: در کنار پشتیبانی و هدایت مراکز و پویش‌گران سینمایی، نظارت پیوسته و دقیق در این زمینه باید به عنوان مهم‌ترین کارکرد همکاران گروه سینمایی اداره کل در دستور کار قرار گیرد.
 موسوی‌نژادیان با اشاره به این که در نشست شورای سینمایی این اداره کل، از آغاز سال تا کنون برای راه‌اندازی ۲ شرکت (مؤسسه) فیلم‌سازی موافقت اصولی صادر شده است افزود: این موسسات  برای صدور مجوز مراحل قانونی را می‌گذارنند،  تا کنون ۳۵ شرکت فیلم‌سازی در شهرستان‌های شیراز، کازرون و لار مجوز فعالیت داشته‌اند که تنها نیمی از آن‌ها پویا بوده‌اند. کارکرد این شرکت‌ها برای ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند است.  
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ، نظارت میدانی بر مراکز سینمایی به ویژه آموزشگاه‌ها که با آغاز تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها، پذیرای دانش‌آموزان و دانشجویان هستند را ضروری دانست و ادامه داد: شوربختانه ۲۲ آموزشگاه که تا کنون مجوز فعالیت را در شهرهای شیراز و مرودشت دریافت کرده بودند، به ایستایی رسیده‌اند؛ با این همه از آغاز سال جاری تا کنون با راه‌اندازی ۳ آموزشگاه سینمایی دیگر برای شهر شیراز مورد موافقت قرار گرفته و روند قانونی خود را برای دریافت مجوز فعالیت، پی گرفته‌اند.
وی بیان داشت: از آغاز سال جاری تا کنون نیز ۵ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری (ویدئوکلوپ) برای شیراز و یک مجموعه بازی‌های رایانه‌ای (گیم نت) برای شهرستان مرودشت نیز مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

ثبت دیدگاه