• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

نمایشگاه‌های تجسمی در دو نگارخانه شیراز گشایش یافت

  • 23 خرداد 1401 - 10:01
نمایشگاه‌های تجسمی در دو نگارخانه شیراز گشایش یافت

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با هدف بررسی راهکارهای رونق فعالیت‌های هنرمندان تجسمی از برخی نگارخانه‌ های شیراز بازدید کرد، بازدیدهایی که با افتتاح دو نمایشگاه در نگارخانه های جم و آبنوس همراه بود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ سید رسول موسوی نژادیان در این بازدیدها اظهار کرد: رونق نگارخانه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز تأمین چرخه اقتصادی هنرمندان تجسمی باشد.
موسوی‌نژادیان ضمن حضور در مراسم گشایش نمایشگاه “غوغای خاموش” که به نمایش آثار تذهیب خانم زهرا خوشبخت از هنرمندان فعال و توانمند نقاشی ایرانی در نگارخانه جم اختصاص داشت، روند فعالیت نگارخانه های استان را نیز جویا شد.
وی در جریان بازدید از نمایشگاه، همنشینی نگاره ها با متون قرآنی  استاد محمد نعمتی را بسیار به جا و هدفمند دانسته، درخلال گفتگو با دو هنرمند، بر فعالیت های چندین ساله آنها که حاصل آن خلق آثار متعدد و با ارزش است ارج گذاشته، افزون شدن ارزش آثار نمایش داده شده را مدیون همراهی و همکاری ریشه دار آنها دانست.
وی همگامی هنر اصیل و کلام وحی را که به همت و همراهی این دو هنرمند ارزشمند فارس و همکاری خانم شیما سهرابی مدیر مجموعه نگارخانه جم به ظهور رسیده است را مورد توجه ویژه خود قرار داد. 

موسوی نژادیان از بخش دیگری از نگارخانه جم نیز که به‌ نمایشگاه آثار نقاشی خط استاد علیرضا کریمپور اختصاص داشت بازدید کرد. 
در ادامه این بازدید، معاون هنری و سینمایی از نمایشگاه “زن از نگاه هنرمند” که در نگارخانه آبنوس درحال گشایش بود، بازدید و با هنرمندان و برگزار کنندگان این نمایشگاه به صحبت پرداخت و برپایی نمایشگاه حاضر را نتیجه توجه ویژه به زنان در جامعه دانست.

ثبت دیدگاه