• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

معاون ارشاد فارس: صدور مجوز کنسرت در استان منطبق با سلیقه‌های مختلف است

  • 20 خرداد 1401 - 12:06
معاون ارشاد فارس: صدور مجوز کنسرت در استان منطبق با سلیقه‌های مختلف است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اشاره به مجوزهای صادر شده برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در این استان گفت: در صدور مجوز اجرای موسیقی در استان به سلیقه های مختلف توجه شده است.

سید رسول موسوی نژادیان  روز پنجشنبه با بیان اینکه  با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت های جمعی هنری، هنرمندان و گروههای موسیقی در سراسر کشور دوره سختی را سپری کردند افزود : این موضوع علاوه بر ایجاد مشکلات اقتصادی برای آنها، کاهش نشاط اجتماعی در فضای عمومی شهرهای مختلف کشور نیز موجب شد.
وی ادامه داد: از این رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در جهت حمایت از هنرمندان و افزایش نشاط شهروندان شرایط اجرای کنسرت در سالن های سطح شهر را با پاسخ مثبت به شرکت‌های متقاضی فراهم کرده است.
او اظهار داشت: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام و آیین های ایرانی با حضور ۱۸ گروه از سراسر کشور به مدت ۶ روز در اردیبهشت ماه امسال در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نقطه شروع اجراهای موسیقی در استان بود.
وی بیان کرد: پس از آن برای ماه‌های خرداد و تیر برنامه ریزی های خوبی در شورای موسیقی استان انجام شد تا تمام سلایق امکان بهره مندی از اجراهای پیش بینی شده در شیراز و سایر شهرستان های متقاضی را داشته باشند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: اکثر درخواست‌های شرکت‌ها در شورای موسیقی استان مورد موافقت قرار گرفته و با تعداد محدودی درخواست ها نیز به دلیل همزمانی با سایر اجراها که امکان متضرر شدن گروه‌های دیگر را بدنبال داشت و یا ناهماهنگی زمان درخواست با شرایط سالن مورد نظر موافقت نشد که امکان بررسی مجدد در جلسه های بعدی شورای موسیقی وجود دارد.
موسوی نژادیان، ضمن تاکید بر توجه به سلیقه های مختلف در صدور مجوزهای اجرای موسیقی افزود: عناوین تقاضاهای موافقت شده در شورای موسیقی شامل پرواز همای ۱۷ خرداد شهرستان خنج، علیرضا قربانی ۱۶ تا ۲۰ خرداد شیراز، علی یاسینی ۲۳ و ۲۴ خرداد لارستان، گروه ولشدگان ۲۶ و ۲۷ خرداد شیراز، بابک جهانبخش ۲۷ و ۲۸ خرداد شیراز، سیروان خسروی ۶ سانس خرداد ماه شیراز، ناصر زینلی ۲۶ و ۲۷ خرداد ماه شیراز، علیرضا طلیسچی ۲۸ و ۲۹ خرداد شیراز، هوروش بند ۳۰ و ۳۱ خرداد شیراز، آرون افشار ۲ تیر فسا، گروه نو نوا ۲ و سه تیر ماه شیراز، سرزمین آفتاب ۲ و سه تیر ماه شیراز، آرون افشار سه تا پنج تیر شیراز/ شهرام ناظری چهار تا هفت تیر شیراز، ماکان بند ۱۹ تا ۲۱ تیر  شیراز و ارکستر شیراز ۳۰ و ۳۱ تیر ماه در شیراز است.

ثبت دیدگاه