• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

دو کتاب نوشته نویسندگان جهرمی منتشر شد

  • 27 اردیبهشت 1401 - 12:52
دو کتاب نوشته نویسندگان جهرمی منتشر شد

دکتر مسعود گرامی و دکتر محسن عارفیان نویسندگان جهرمی دو کتاب در زمینه جامعه‌شناسی و روان‌شناسی منتشر کردند.

کتاب «یادگیری پنهان» اثر دکتر محسن عارفایان در ۱۵۸ صفحه توسط انتشارات شاه‌چراغ منتشر شد. این دومین کتاب نویسنده و روانشناس جهرمی، دکتر محسن عارفیان است.کتاب یادگیری پنهان، کتابی است که مسیر خودشناسی، کشف رمز و رازهای درونی و افزایش صمیمیت در روابط عاطفی را آموزش می‌دهد.

نکاتی که از دوران کودکی یاد گرفته‌ایم، شیوه‌های ارتباطی ما با دیگران را در بزرگسالی تحت تأثیر قرار می‌دهد. این کتاب با ارائه نکات عملی، کمک می‌کند تا یادگیری پنهان درونتان را کشف کنید و سپس شیوه تغییر آنها را به شما می‌آموزد.

همچنین کتاب بررسی جامعه‌شناختی علل گرایش جوانان به غرب کاری  از دکتر مسعود گرامی و مهندس علی مصلی‌نژاد با ۱۱۷ صفحه در انتشارات موجک منتشر شد. 

یکی از نویسندگان این کتاب به خبرنگار ایرنا گفت: تربیت نیروی انسانی با ارزش‌ها و فرهنگ درونی شده که کمتر تحت‌تأثیر موقعیت‌ها و شرایط و الگوها قرار گیرند از عوامل اساسی پیشرفت و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه است. دراین‌بین الگوها تأثیر بسزایی در ارتقا و تکامل شخصیت نسل جوان و تمرکز نیروهای پنهان و آشکار دارد که دراین‌بین باید هنر به خرج داد و در مقابل همه الگوی منحرف‌کننده و جذاب، الگوی مناسب و ممتاز را به جوانان معرفی کرد.

دکترمسعود گرامی ادامه داد: سردرگمی جوانان به دلیل بلاتکلیفی در عرصه مختلف اجتماعی و اقتصادی، زمینه گرایش و تشتت افکار آن‌ها برای انحراف و گرایش به انواع هویت‌ها و الگوهای جدید را فراهم می‌کند. امروزه مهم‌ترین مشکل در این زمینه فقدان بازشناسی فرهنگ گذشته و میراث مادی و معنوی است، جوان به دلیل ناآگاهی از ذات و داشته‌های فرهنگی خویش به تمام درها و دروازه‌ها، خواهد کوبید تا شخصیت خود را متناسب با فرهنگ‌های جذاب و مهیج شکل دهد.

وی افزود: رشد تربیت اخلاقی، استقلال فکری، پایبندی به ارزش‌های درونی و تبعیت نکردن از الگوهای بیگانه علاوه بر عوامل فردی و روان‌شناختی، حاصل تعامل فرد و شرایط تربیتی جامعه است. باتوجه‌به رابطه بین تحقق این فاکتورها در جامعه همراه با پیشرفت اجتماعی و اقتصادی آن در راستای دسترسی به جامعه هدف و برنامه‌ریزی دقیق در زمینه رشد اجتماعی، اخلاقی و ارزشی ضرورت می‌یابد تا همه نهادهای اجتماعی با هماهنگی و تدبیر به‌منظور رشد شخصیت‌های مستقل، متعهد و بااخلاق وارد عمل شوند. پدیده غرب‌گرایی  و گرایش به غرب از منظر جامعه‌شناسی نوعی تحول فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود که بررسی آن به لحاظ علمی دارای اهمیت است. ازاین‌رو هدف اساسی این کتاب بررسی جامعه‌شناختی علل گرایش جوانان به غرب و فرهنگ غرب است.

گرامی ،  بیان کرد: از خصوصیات متمایز این اثر ارائه نتایج  تلفیق تحقیقات  حوزه رسانه و جامعه شناسی است که تلفیقی از نتایج پژوهش های چندین ساله حوزه جامعه شناسی اینجانب و تحقیقات و تجربیات همکارم آقای علی مصلی نژاد  در حوزه رسانه و شبکه‌های اجتماعی است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه