• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

آئین‌نامه دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز منتشر شد

  • 17 فروردین 1401 - 14:42
آئین‌نامه دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز منتشر شد

آئین‌نامه دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز منتشر و ضمن مشخص شدن محورها و شیوه برگزاری این دوره، پایان فروردین امسال آخرین مهلت ارسال آثار اعلام شد.

آئین‌نامه دهمین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز توسط گروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با همکاری انجمن فیلم کوتاه شیراز منتشر و بخش‌ها، مقررات، نحوه و مهلت ارسال آثار، شرایط فنی و گاه شمار جشنواره اعلام شد.

به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، براساس این آئین نامه، جشنواره فیلم کوتاه شیراز در این دوره دارای ۲ محور اصلی و ویژه خواهد بود که در بخش‌ اصلی کُل آثار تولیدی در راستای اهداف جشنواره و در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی و در بخش ویژه آثار فیلم‌اولی‌ها امکان حضور خواهند داشت.

براساس مقررات اعلامی این دوره از جشنواره، حداکثر زمان هر فیلم ۳۰ دقیقه تعیین شده است و آثاری پذیرفته می‌شود که از سال ۱۳۹۶ تاکنون در زمینه‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی ساخته شده و در ادوار قبلی ارسال نشده باشد.

همچنین ثبت‌نام در جشنواره تنها به شیوه اینترنتی امکان‌پذیر خواهد بود و درخواست‌کنندگان باید فرم‌ها را از طریق سامانه www.ssfa.ir تکمیل کرده و شماره ثبت دریافت کنند و سپس آن را به همراه کپی فیلم به دبیرخانه ارسال کنند.

در این آئین‌نامه ضمن تاکید براینکه امکان ویرایش و ارسال دوباره فیلم‌ها وجود نخواهد داشت و به همه فیلم‌های ارسالی که به بخش مسابقه راه یابند، گواهی شرکت ارائه می‌شود و فیلم‌های فاقد استاندارد فنی و نمایشی، حذف خواهد شد.

براساس این آئین‌نامه آثار بعد از راه‌یابی به جشنواره امکان انصراف نخواهند داشت.

در این آئین‌نامه تاریخ پایان ثبت‌نام در سایت و دریافت آثار انتهای فروردین ماه ۱۴۰۱، اعلام فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه نیمه نخست خرداد و برگزاری اختتامیه جشنواره نیمه نخست مرداد امسال اعلام شده است.

تحویل آثار به این دوره جشنواره بعد از انجام مراحل ثبت درخواست و دریافت شماره ثبت، به شکل حضوری بوده و محل استقرار دبیرخانه شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام شده است.

ثبت دیدگاه