• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

صعود تیم فجر شهید سپاسی به لیگ برتر به اما و اگر کشیده شد

  • 01 خرداد 1402 - 12:23
صعود تیم فجر شهید سپاسی به لیگ برتر به اما و اگر کشیده شد

درحالی که فجری‌ها می‌توانستند قبل از اینکه کارشان برای صعود به اما اگر کشیده شود بار خود را برای لیگ برتر ببندند اما با مساوی برابرشهرداری آستارا شانس خود را کمتر کردند تا کار به یک معادله چند مجهولی در هفته آخر کشیده شود.  

فجری‌ها پس از سقوط از لیگ برتر که خیلی زود رقم خورد در لیگ کنونی جام آزادگان جای گرفتند و با روحیه ای آسیب پذیر در این جام توپ زدند ، سقوط از لیگ برتر برای یک تیم شرایط را از نظر روحی روانی سخت می کند.

در ادامه لیگ باشگاه فجرشرایط خوبی را برای تیمشان فراهم کردند و از حاشیه ها کاملا به دور بودند، شاگردان مهدی رجب زاده هم طی ۳۱ بازی نشان دادند که تیم خوبی هستند و از همان ابتدا مدعی شدند و به نظر می رسد کارنامه کادر فنی تیم فجر در این فصل خوب بوده است هر چند تیمشان را برای صعود به لیگ برتر نبسته بودند.

زرد پوشان فجر چگونه لیگ برتری می شوند؟

تا پایان لیگ یک بازی دیگر باقی مانده و در این آوردگاه فجریها در شهربابک باید به مصاف تیم مس این شهر بروند که نیاز به هرسه امتیاز این بازی دارند تا در صورت توقف تیم استقلال خوزستان آنگاه فجریها با ۵۶ امتیاز لیگ برتری خواهند شد.

استقلال خوزستان هم اینک در جدول رده بندی ۵۴ امتیازی هستند و برای صعود به لیگ برتر حتما در خانه باید آرمان گهر سیرجان را شکست دهند و گرنه در صورت تساوی و یا شکست احتمالی این تیم آن وقت فجریها با شکست تیم مس شهر بابک می توانند به لیگ برتر صعود کنند.

استقلال خوزستان شانس بیشتری برای صعود دارد

به نظر می رسد شانس صعود استقلال به لیگ برتر بیشتر است چرا که با تیمی بازی دارند که خطر سقوط این تیم را تهدید نمی کند برای همین هم اهوازی ها بازی سختی در خانه دارند وشاید اسیر بازی جوانمردانه گل گهری ها شوند هر چند صعود آبی پوشان اهوازی دست خودشان است.

سایپا تهران چگونه صعود می کند؟

اما تیم سایپا تهران که درجدول رده بندی ۵۲ امتیازی هستند آنها هم در صورتی می توانند به عنوان تیم دوم به لیگ برتر صعود کنند که استقلال خوزستان و فجرسپاسی بازی خود را واگذارکنند آنگاه سایپا با شکست دادن استقلال ملاثانی اهواز درتهران می توانند لیگ برتری شوند و باید خیلی خوش باشند این اتفاق که درفوتبال غیرقابل پیش بینی است، رقم بخورد.

هفته آخر کدام تیم جشن صعود می گیرد

بهرحال صعود یکی از تیم های استقلال اهواز، فجرسپاسی و حتی سایپا تهران برای کسب دومین سهمیه لیگ برتر به هفته آخرکشیده شده و باید منتظر ماند و دید تا پایان بازیها چه تیمی جشن صعود به لیگ برتر را خواهد گرفت.

اگر فجریها از این معادله چند مجهولی گذر کنند و لیگ برتری شوند دست به کار بزرگی زده اند اما اگر این اتفاق هم نیفتاد مدیران باشگاه به ویِژه سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس که بهترین پشتوانه این تیم بوده است با یک برنامه ریزی خوب و گرفتن چند بازیکن خوب و مطرح که بتوانند نتایج بازی ها را به سود خود رقم بزنند برای فصل آینده تیمی مدعی ترببندند.

شخصیت دسته یکی

تنها نماینده فارس در لیگ آزادگان نباید شخصیت دسته یکی پیدا کنند چرا که قطعا کار صعود به لیگ برتر در آینده سخت تر خواهد شد برای همین هم اگر امسال صعود کردند که چه بهتر در غیر این صورت تیمی قوی را باید روانه لیگ دسته اول در فصل آینده کنند.

تیم فجر شهید سپاسی در آخرین هفته از مسابقات فوتبال دسته یک جام آزادگان روز سه شنبه دوم خرداد ماه در شهر بابک به مصاف تیم مس خواهد رفت.

هم اینک در پایان هفته سی و یکم تیم شمس آذر قزوین با ۷۰ امتیاز از مدت ها قبل صعودش را به لیگ برتر قطعی کرده است ، استقلال خوزستا ن با ۵۴ امتیاز در رده دوم ایستاده و با توجه به اینکه بازی آخر این تیم در اهواز برابر آرمان گهر سیرجان که سقوط نمی کند، است، تیم استقلال می تواند با برتری در این بازی خانگی با ۵۷ امتیاز به عنوان تیم دوم به لیگ برتر صعود کند.

فجریها با ۵۳ امتیاز و سایپا هم با ۵۲ امتیاز به ترتیب سوم و چهارم هستند.

در انتهای جدول هم سقوط تیم چوکا تالش به دسته دوم قطعی شده و از بین تیم های شهرداری همدان و خلیج فارس ماهشهر هم یکی دیگر در هفته آخر به دسته دوم می رود.

ثبت دیدگاه