• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

علائم حیاتی مغزی ملی پوش کبدی فارس فعال شد

  • 21 اردیبهشت 1402 - 14:53
علائم حیاتی مغزی ملی پوش کبدی فارس فعال شد

سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس اعلام کرد: در تماس با پزشک معالج میترا شاهپرست که بر اثر سانحه تصادف به کما رفته بود با مراقبت های انجام شده از سوی پزشکان و کادر درمان بیمارستان شهید رجایی ، علایم حیاتی مغزی این ورزشکار فعال شده و امیدواری برای التیام این ستاره ورزشی را افزایش داده است.

دکتر کاوه باشتی گفت:‌ هیات پزشکی ورزشی فارس از زمان اطلاع از به کما رفتن میترا شاهپرست پیگیر وضعیت این ورزشکار با اخلاق بوده است.

وی با اشاره به شرایط خاص شاهپرست گفت:‌ جامعه ورزش فارس و کشور نگران وضعیت این ملی پوش هستند اما درخواست داریم تا شایعات و اخبار غیر موثق را منتشر نکنند و از طریق مراجع رسمی پیگیر حال این ورزشکار باشند.

باشتی تاکید کرد :‌ هم اکنون بهترین کادر پزشکی بیمارستان شهید رجایی شیراز مشغول درمان میترا شاهپرست هستند و تمامی اقدامات لازم به بهترین شکل برای وی درحال انجام است.

یترا شاهپرست ملی پوش شیرازی تیم ملی کبدی روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه به دلیل واِژگونی خودرو در یکی از جاده های جنوب غرب شیراز به کما رفت و به بیمارستان منتقل شد.

در این سانحه چهار سرنشین خودرو دچار آسیب شدند و مادر میترا جانش را از دست داد.

میترا شاه پرست که متولد ۱۳۷۶ است از سن ۱۸ سالگی رشته کبدی را شروع کرد و ابتدا به تیم ملی جوانان و سپس به بزرگسالان دعوت شد و در حالی که آماده اعزام به مسابقات آسیایی جاکارتا به دلیل مصدومیت نتوانست در این بازی های مهم شرکت کند و حدود ۶ ماه از میادین دور بود.

شاه پرست که پیش از کبدی در رشته های فوتسال و دو و میدانی فعالیت می کرد تا کنون کسب مقام اول مسابقات کبدی جوانان کشور، مقام سوم مسابقات کبدی ساحلی، مقام سوم مسابقات لیگ برتر کبدی و عضویت در تیم را در کارنامه دارد.

کبدی چیست؟
کبدی در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی گوناگون نامیده می شود، این بازی در گیلان شیرین دودو و در خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می شود. کبدی ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرأت احتیاج است.

هر تیم دارای ۱۲ بازیکن (هفت نفر بازیکن اصلی و پنج نفر بازیکن ذخیره) است و تعویض در بازی در زمان های تایم اوت پزشکی و تایم مربی مجاز است و محدودیت عوض کردن وجود ندارد.
زمان بازی ۲ وقت ۲۰ دقیقه ای است و در صورت مساوی بودن ۲ تیم در آخر وقت قانونی پنج حمله از طرف ۲ تیم و چنانچه باز هم مساوی شدند حمله یک به یک پیگیری می شود، تا تیم برنده معلوم شود.

ثبت دیدگاه