• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

سهم اندک فارس در اردوی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان

  • 26 فروردین 1402 - 18:00
سهم اندک فارس در اردوی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان

اردوی انتخابی تیم ملی دوچرخه سواری پیست در بخش جوانان درحالی برگزار می شود که فاطمه عباسی تنها ورزشکار دعوت شده از فارس است اما سهم این استان با توجه به سابقه درخشان بیشتر از یک ورزشکار است.

درسال های گذشته نه چندان دور دوچرخه سواران زیادی از استان فارس به ویژه در بخش بانوان خود را مطرح و حتی به عضویت تیم ملی درآمدند اما همواره هیات این رشته در فارس با چالش های زیادی همراه بوده و اعتراض و انتقاد ورزشکاران را به دنبال داشته است.

فرانک پرتوآذر دارنده نخست رده بندی آسیا، نیلوفر دوکوهکی، دارنده ۲ نشان برنز آسیایی، فاطمه یوسفی ، نگار کریمی ٰ و … از جمله دوچرخه سواران استان فارس هستند که مقام های ارزشمندی را کسب کرده اند.

با وجود محدودیت ها بازهم بانوان دوچرخه سوار فارس در سطح ملی درخشش خوبی داشته اند اما دراین استان استعداد یابی کمرنگ شده است چرا که در این سال ها در راس هیات دستخوش تغییرات زیادی بوده و ثبات مدیریتی نداشته است.

کارشناسان قهرمانان و پیشکسوتان این رشته که تعدادشان زیاد است برای این باور هستند که باید هر چه زودتر با توجه به استعفای رییس هیات ٰ‌تکلیف آن با برگزاری مجمع مشخص شود هر چند در حال حاضر به صورت سرپرستی اداره می شود اما باید ثبات داشته باشد و کمتر دچار تغییر و تحول شود.

با این حال اردوی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان از ۲۷ فروردین ماه در تهران آغاز می شود و تا پنجم اردیبهشت ادامه دارد و فاطمه عباسی از فارس باید خود را به این اردو معرفی کند.

تیم ملی دوچرخه سواری بانوان خود را برای برگزاری مسابقات آسیایی در سال ۲۰۲۳ مالزی آماده می کند.

ثبت دیدگاه