• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

نمایندگان فارس در لیگ برتر هندبال بانوان حریفان را شکست دادند

  • 15 بهمن 1401 - 10:37
نمایندگان فارس در لیگ برتر هندبال بانوان حریفان را شکست دادند

تیم های شهید چمران لارستان و شهید شاملی کازرون در ششمین هفته از هجدهمین دوره  رقابت های لیگ برتر هندبال بانوان مقابل حریفان به برتری دست یافتند.

تیم شهید چمران روز جمعه در لارستان میزبان تیم غدیر ملایر بود و با شکست دادن این تیم به سومین بُرد پی در پی خود دست یافت.

نماینده لارستان دراین دیدار بازی خوبی را ارایه داد و نیمه نخست این بازی با نتیجه ۱۷ بر ۱۱ به سود خود تمام کرد و نشان داد که ملایری ها روز سختی را در لارستان دارند.

نیمه دوم هم با برتری تیم شهید چمران همراه بود و در نهایت با نتیجه ۲۹ بر ۲۱ و با اختلاف هشت گل تیم غدیر ملایر را از پیش رو برداشتند و به رده پنجم جدول صعود کردند.

تیم شهید چمران که سابقه زیادی در لیگ برتر و حتی آسیا دارد پس از چند سال دوری به دلیل مشکلات مالی، امسال در لیگ هجدهم با استفاده از بازیکنان بومی و کاملا جوان حضور یافت تا به روزهای اوج باز گردد.

برتری شهید شاملی در یک بازی سخت

اما تیم شهید شاملی که امسال عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده و تا پایان هفته پنجم هم با تفاضل گل کمتر پس از تیم سنگ آهن بافق یزد در رده دوم جای داشت، در هفته ششم میهمان تیم شیشه قزوین بود و در یک بازی سخت با نتیجه ۲۶ بر ۲۵ میزبان خود را شکست دادند تا همچنان به عنوان مدعی قهرمانی سایه به سایه تیم سنگ آهن بافق یزد حرکت کنند.

شاملی باید مراقب گل های زده خود باشد

شاگردان خدیجه قانع سرمربی تیم شهید شاملی باید قدر فرصت ها را بدانند تا تفاضل گل خود را در بازی ها افزایش دهند چرا که هم اینک این تیم با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم سنگ آهن بافق یزد صدرنشین، در رده دوم جای دارد و امکان دارد درهفته های پایانی همان گل زده ها مانع از قهرمانی این تیم شود.

کاترینا، بازیکن روسی خرید جدید کازرونی ها

تیم شهید شاملی برای اینکه همچنان به عنوان مدعی قهرمانی باقی بماند علاوه بر داشتن چندین ملی پوش برای تقویت تیم یک بازیکن روسی که سابقه خوبی در لیگ برتر ایران دارد به خدمت گرفت تا در نیمه فصل دوم از این بازیکن خارجی استفاده کند.

رییس هیات هندبال فارس روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کاترینا میخایلوونا اهل روسیه است که سابقه خوبی در لیگ برتر ایران دارد و از نیم فصل دوم لیگ می تواند برای تیم شهید شاملی بازی کند.

رضا غلامشاهی ادامه داد: این بازیکن روسی با قد ۱۸۳ سانتی متر در پُست توپ پخش کن بازی می کند و با توجه به سابقه خوب و آمادگی که دارد می تواند در نیم فصل دوم لیگ برتر به تیم شهید شاملی در جهت قهرمانی کمک کند.

تیم هندبال مردان شاملی کازرون صدرنشین لیگ برتر

همچنین تیم هندبال مردان شهید شاملی کازرون در لیگ برتر پس از انجام ۱۰ بازی صدرنشین است تا کازرونی نشان دهند که هم در بخش مردان و هم زنان مدعی قهرمانی هستند هر چند این خطه از فارس ریشه در هندبال کشور دارد و یکی از قطب های این رشته از سالیان گذشته هستند.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن هفته ششم لیگ برتر هندبال بانوان تیم سنگ آهن باقق یزد با ۱۰ امتیاز صدرنشین است، تیم شهید شاملی کازرون هم با همین تعداد امتیاز و با تفاضل گل کمتر در تعقیب صدرنشین است، فولاد مبارکه اصفهان هم با هشت امتیاز سوم است.

صعود تیم چمران به رده پنجم جدول

همچنین تیم شهید چمران لارستان دیگر نماینده فارس در جدول رده بندی با ۶ امتیاز خود را تا رده پنجم جدول بالا کشید.

در رقابت های لیگ برتر هندبال بانوان هشت تیم شرکت دارند که به صورت رفت و برگشت با هم بازی خواهند کرد و در پایان هم تیم قهرمان به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا شرکت خواهد کرد.

تیم شهید چمران لارستان سابقه ۲بار حضور در جام باشگاه های آسیا را در کارنامه دارد.

ثبت دیدگاه