• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

فجر سپاسی دقیقه ۹۰ از شکست مقابل مس شهربابک فرار کرد

  • 10 دی 1401 - 18:39
فجر سپاسی دقیقه ۹۰ از شکست مقابل مس شهربابک فرار کرد

تیم فجرشهید سپاسی شیراز دقیقه ۹۰ از شکست مقابل مس شهربابک کرمان در رقابت های فوتبال دسته یک، فرار کرد.  

این بازی که عصر شنبه از هفته شانزدهم جام آزادگان در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد هر دو تیم به تساوی یک بریک دست یافتند تا فجریها ۲ امتیاز حساس خانگی را از دست بدهند.

دیدار این ۲ تیم از حساسیت زیادی بر خودار بود چرا که هر کدام از آنها برنده بازی می شدند می توانستند به وضعیت خود در بالای جدول سرو سامان دهند.

زمین نامناسب حافظیه، بازی مستقیم

زمین نامناسب ورزشگاه حافظیه موجب شد که هر ۲ تیم برای رسیدن به گل از بازی مستقیم و ارسال های بلند استفاده کنند و با روش هم خطراتی روی دروازه یکدیگر به وجود آوردند.

در نیمه نخست شاگردان وحید رضایی سرمربی تیم مس شهر بابک بازی بهتری را نسبت به میزبان انجام دادند و به گل هم رسیدند.

دقیقه ۳۳ بازی ضربه سرشیرجه ای محمد آشتیانی مهاجم تیم میهمان با واکنش خوب یوسف بهزادی سنگربان تیم فجر دفع شد اما این پایان کار نبود چرا که این بازیکن ۱۱ دقیقه بعد قفل دروازه تیم میزبان را باز کرد.

گل مس شهربابک

دقیقه ۴۴ تیم مس که در این لحظات نسبت به میزبان بازی بهتری ارایه کرده بود به گل رسیدند، در این لحظه بر روی ارسال کرنر و تعلل مدافعان فجر توپ با ضربه محمد آشتیانی که بارها روی دروازه تیم فجر خطر ساز شده بود به گل رسیدند تا نیمه نخست با برتری میهمان پایان یابد.

بازی منطقی فجریها در نیمه دوم

شاگردان مهدی رجب زاده در نیمه دوم برای جبران شکست بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و توانستند در لحظات پایانی بازی گل مساوی را به ثمر برساند و چند فرصت گل هم داشتند که از دست دادند.

تیم میهمان هم در نیمه دوم سعی داشت ضمن حفظ نتیجه بر روی ضد حمله به گل دوم برسند که یکی دو بار نیز خطرناک ظاهر شدند.

دقیقه ۵۳ ضربه ارجمندیان بازیکن تیم مس با واکنش خوب یوسف بهزادی دروازه بان فجر به کرنر رفت تا میهمان به گل دوم نرسد.

دقیقه ۵۴ سعید زارع هافبک تیم فجر فرصت خوب گلزنی را با عجله از دست داد و یک دقیقه بعد هم فجریها که برای زدن گل مساوی بی تابی می کردند نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

هرچه به پایان بازی نزدیک تر می شد فشار تیم میزبان هم افزایش می یافت و آنها در این لحظات بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و مستحق زدن گل مساوی هم بودند که اینگونه شد.

گل مردود تیم فجر، ضربه آزاد غیرمستقیم

دقیقه ۷۰ فجریها صاحب یک ضربه خطا غیرمستقیم شدند و ضربه زیبای محمد امیدی فر به صورت مستقیم درون دروازه تیم مس قرار گرفت اما از سوی داور بازی مردود اعلام شد چرا که باید ضربه را به صورت غیر مستقیم می زدند و اعتراض بازیکنان تیم فجر هم به جایی نرسید.

دقیقه ۷۴ هم علی آل کثیر مهاجم گلزن تیم فجر صاحب یک فرصت گلزنی شد اما ضربه این بازیکن توسط مسلم حق شناس سنگربان مس شهر بابک مهار شد.

گل مساوی فجر

سرانجام فجریها مزد تلاش بهتر خود را در نیمه دوم با خطای پنالتی گرفتند، دقیقه ۹۰ توپ ارسالی روی دروازه تیم مس با برگردان علی آل کثیر همراه شد که توپ به دست مدافع تیم میهمان بر خورد کرد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد هر چند با اعتراض بازیکنان تیم مس همراه شد.

ضربه پنالتی را محمد رضا خدری هافبک تیم فجر بر خلاف حرکت دروازه بان تیم مس تبدیل به گل مساوی کرد تا میزبان بازنده این بازی خانگی نباشد.

سرانجام این نسبتا خوب به ویژه در نیمه دوم با تساوی یک بر یک پایان یافت.

با پایان یافتن هفته شانزدهم تیم شمس آذر قزوین با ۳۴ امتیاز همچنان صدر جدول را حفظ کرد، سایپا تهران با ۲۹ امتیاز دوم شد، تیم های فجرسپاسی و پارس جنوبی جم هم با ۲۶ امتیاز سوم و چهارم شدند و مس شهر بابک هم با ۲۵ امتیاز در جایگاه ششم ایستاد.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته یک ۱۷ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۲ بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست سوم در سال ۱۴۰۲ کسب خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته دوم می شوند.

آرمان گهر سیرجان، خلیج فارس ماهشهر و چوکای تالش سه تیم انتهای جدول هستند و خطر سقوط آنها را تهدید می کند هر چند تا پایان مسابقات هنوز ۱۶ بازی باقی مانده است.

ثبت دیدگاه