• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

سهم اندک فارس در اردوی تیم ملی هندبال مردان

  • 23 آبان 1401 - 14:12
سهم اندک فارس در اردوی تیم ملی هندبال مردان

سرمربی تیم ملی هندبال ۲۴ بازیکن را به اردوی آماده سازی دعوت کرد که سهم فارس تنها ۲ بازیکن است در حالی که در گذشته نفرات بیشتری از فارس به تیم دعوت و حتی ملی پوش می شدند.

پس از اینکه از فارس در اردوی تیم ملی هندبال بانوان تنها یک بازیکن دعوت شد این بار نوبت به سهم ۲نفری مردان هندبالیست فارس رسید که به نظر می رسد باید برای هندبال فارس که یکی از قطب های این رشته است و سه تیم در لیگ برتر دارد فکر اساسی کرد.

علی رحیمی کازرونی  و یاسین کبیریان جو ، ۲ بازیکن دعوت شده از استان فارس در اردوی جدید تیم ملی هستند.

اینکه از تیم شهید شاملی کازرون که قهرمان ایران شده و هم اینک هم در جدول رده بندی لیگ برتر در رده دوم جدول قرار تنها ۲ بازیکن به تیم ملی دعوت شده اند جای پرسش دارد.

 هندبال تنها رشته‌ توپی و تیمی است که استان فارس هم در رده بانوان و هم در رده آقایان همواره حرف های زیادی برای گفتن در کشور داشته است هرچند در سایر رشته های  تیمی موفقیتی کسب نشده وهمیشه برای بقا دست و پا می زدند اما هندبال ریشه در تاریخ ورزش فارس و کشور دارد.

کازرون قطب هندبال  

شهرستان کازرون از دیرباز یکی از قطب‌های  مطرح کشور در رشته هندبال بوده که ملی پوشان زیادی هم داشته است برای همین هم این شهرستان با رشته جذاب هندبال عجین شده است.

هندبال تنها رشته ای در فارس است که سه تیم به نام آقایان و بانوان شهید شاملی کازرون و تیم بانوان شهید چمران در لیگ برتر کشور دارد.

به نظر می رسد استان فارس، سرزمین هندبال است که باید به شهرستان هایی همچون کازرون، لارستان ،آباده، فسا و استهبان در این رشته نگاه ویژه داشته باشند.

تیم ملی هندبال مردان ایران خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی مشترک  لهستان و  سوئد آماده می‌کند.

تیم ایران در مسابقات جهانی در گروه   A  با تیم‌های  اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی هم‌گروه است.
بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال مردان  جهان مردان از  ۲۲ دی  ماه سال جاری لغایت ۹ بهمن  به میزبانی مشترک لهستان و سوئد برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه