• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

نگاهی به هفت فرنگی کار استان فارس که به اردوی تیم ملی راه یافتند

  • 03 مرداد 1401 - 8:54
نگاهی به هفت فرنگی کار استان فارس که به اردوی تیم ملی راه یافتند

سرمربی تبم ملی کشتی فرنگی ۳۷ ورزشکار را به دهمین مرحله اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی کشتی فرنگی در صربستان دعوت کرد که نام هفت کشتی گیر از فارس در این فهرست وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این اردو خوزستان با ۱۰ و فارس و مازندران با هفت کشتی گیر بیشترین سهمیه را در اردوی تیم ملی دارند.

فارس، یکی از قطب های کشتی فرنگی ایران  

فارس از قطب های مطرح این رشته است که امید نوروزی و محمدرضا گرایی توانسته اند مدال طلای المپیک کسب کنند و چندین کشتی گیر دیگر این استان مدال مختلف جهانی،  آسیایی و بین المللی دارند. 

در وزن ۶۰ کیلو گرم امیررضا ده بزرگی از فارس دارنده نشان طلای کشتی فرنگی جوانان جهان در سال ۱۴۰۰ روسیه به این اردو دعوت شده است که برای پوشیدن دو بنده تیم ملی باید با مهدی محسن‌نژاد از خوزستان، امید آرامی از سیستان و بلوچستان و  پویا ناصرپور از خوزستان پیکار کند.

قهرمان جهان برای تکرار عنوان قهرمانی 

همچنین میثم دلخانی دیگر کشتی گیر اهل سپیدان فارس دارنده نشان طلای جهان در نروژ در وزن ۶۳ کیلو گرم کشتی می گیرد  و برای رسیدن به تیم ملی باید با علیرضا نجاتی از قم، شیرزاد بهشتی طلا از تهران ، اصغر سام دلیری و مصطفی رضایی از مازندران مبارزه کند، دلخانی برای تکرار عنوان قهرمانی تلاش می کند.

دلخانی تاکنون مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۲۱، امیدهای جهان و آسیا را در سال ۲۰۱۹، مدال برنز جوانان جهان (۲۰۱۶) نشان برنز جوانان آسیا (۲۰۱۵) و مدال برنز نوجوانان آسیا، نشان برنز و نقره بزرگسالان اسیا را در کارنامه دارد.

قهرمان المپیک در اندیشه دومین مدال طلای جهانی 

در وزن ۶۷کیلوگرم محمدرضا گرایی از فارس دارنده مدال طلای المپیک  ۲۰۲۰ توکیو بایدبا  محمدجواد رضایی از قم و حجت رضایی از خوزستان دیدار کند و به نظر می رسد، محمد رضا شانس زیادی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارد و از کشتی گیران مطرح شرکت کننده در مسابقات جهانی صربستان است که شانس گرفتن دومین مدال طلای جهان را دارد.

محمدرضا مختاری دارنده مدال طلا و نقره نوجوانان و  محمدرضا رستمی دارنده مدال طلای جوانان آسیا و مدال برنز جوانان جهان  دیگر کشتی گیران شرکت کننده از فارس هستند که در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی می گیرند و باید با حریفانی همچون  امیرحسین حاجی‌پور از مازندران و رضا ساکی از خوزستان پیکار کنند.

 تلاش برای کسب پنجمین مدال جهانی 

محمدعلی گرایی و محمد حسین آذرم دخت دیگر کشتی گیران فارس هستند که  در وزن ۷۷ کیلو گرم  به این اردو دعوت شده اند و باید با امین کاویانی‌نژاد از خوزستان، عارف حبیب‌اللهی از تهران مبارزه کنند که شانس محمدعلی گرایی دارنده چهار نشان برنز جهان و مدال طلای بازیهای اسیایی جاکارتا از سایر حریفانش برای حضور در مسابقات جهانی پیش رو و کسب پنجمین مدال جهانی بیشتر است.

دهمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی  از هفتم لغایت  ۱۸ مردادماه در خانه کشتی شهید صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

پیکارهای کشتی  فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان  ۱۹ تا ۲۷ شهریورسال جاری در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌شود.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی است.

ثبت دیدگاه