• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

مقدمات خرید امتیاز یک تیم دسته دومی فوتبال در شیراز فراهم شده است

  • 02 مرداد 1401 - 10:24
مقدمات خرید امتیاز یک تیم  دسته دومی فوتبال در شیراز فراهم شده است

مدیرعامل باشگاه برق شیراز اعلام کرد: با حمایت مسئولان استان و به ویژه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس مقدمات خرید امتیاز یک  تیم دسته دومی کشوری برای شیراز  فراهم شده است.

غلامرضا آبهشت روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون با مسئولان چند تیم که امتیاز دسته دوم آنها می خواهند واگذار کنند وارد مذاکره شدیم و به زودی انتقال یکی از این تیم ها به فارس نهایی می شود.

وی اضافه کرد: در راستای اهمیت دادن به تیم های پایه به زودی محل تمرین تیم های  نوجوانان، جوانان و امید اعلام و تمرینات خود را از سر خواهند گرفت.

مدیرکل اسبق تربیت بدنی فارس و مازندران در مورد انتخاب کادر فنی تیم ها هم گفت: با چند نفر از مربیان این استان که با تیم برق آشنایی دارند وارد مذاکره شده ایم و برنامه آنها را جهت همکاری  گرفته ایم و از بین آنها بهترین ها را انتخاب خواهیم کرد. 

داستان احیا تیم برق ۷۶ ساله 

به گزارش ایرنا   ۲۳ فروردین  ماه ۱۴۰۱  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا  با بیان اینکه تیم برق شیراز به مالک جدید واگذار شد، اعلام کرد: سرمایه‌گذار جدید این تیم مشخص و تیم برق به مدیریت جدید تحویل داده شده است.

اسماعیل محبی پور اضافه کرد:‌ در نشست هماهنگی علاوه بر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان  استان فارس، نماینده شرکت برق منطقه ای فارس هم حضور داشت از آنجا که نام این تیم برق است مقرر شد مسیری طی کنیم تا از پشتیبانی های مجموعه دولتی برق استفاده شود و ورزشگاه این باشگاه با همکاری شهرداری شیراز  دوباره احیا شود.

 پس از احیای  دوباره باشگاه برق شیراز، پنجم خرداد ماه سال جاری  توپ تیم فوتبال ۷۶ساله برق شیراز توسط پیشکسوتان این باشگاه به گردش درآمد تا چراغ این تیم قدیمی که افتخارات و محبوبیت های زیادی درفوتبال کشورمان دارد دوباره روشن شود.

سابقه باشگاه برق شیراز

 در سال ۱۳۲۵ عده‌ای از جوانان ورزش‌ دوست شیرازی که در کارخانه چراغ‌ برق شیراز کار می‌کردند، یک تیم فوتبال را تشکیل دادند که با موافقت مدیرعامل وقت شرکت برق منطقه ای فارس تحت پوشش این شرکت در آمد و قدیمی ترین باشگاه ورزشی ایران پیش از باشگاه دوچرخه سواران تاسیس شد.

کسب عنوان بهترین تیم شهرستانی در جام تخت جمشید (۱۳۵۶) شرکت در جام دیوار بزرگ چین و کسب مقام سوم، حضور در دو فینال جام حذفی و کسب مقام قهرمانی که منجر به شرکت در مسابقات جام باشگاه های آسیا شد، داشتن چندین ملی پوش در رده های مختلف سنی، کاپیتانی غلام پیروانی مدافع این تیم در تیم ملی جوانان ایران و کسب چندین مقام قهرمانی در رده های مختلف سنی در کشور در ویترین افتخارات این باشگاه ۷۶ ساله دیده می شود.

ثبت دیدگاه