• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

آغاز مسابقات ورزشی فرهنگیان فارس در شیراز

  • 21 خرداد 1401 - 18:05
آغاز مسابقات ورزشی فرهنگیان فارس در شیراز

طی مراسمی، رقابت‌های ورزشی فرهنگیان فارس تحت عنوان یادواره شهید ابراهیم هادی، به میزبانی شیراز در بخش‌های آقایان و بانوان در رشته‌های والیبال، فوتسال، تنیس روی میز و بدمینتون، آغاز شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس جمعه ۲۰ خرداد در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی فرهنگیان گفت: در این دوره از رقابت‌ها بیش از یک هزار و هشتصد معلم استان فارسی با هم به رقابت می کنند.

به نقل از آموزش و پرورش فارس، سید کاظم حسینی گفت: این مسابقات در بخش آقایان در رشته های فوتسال، والیبال و تنیس روی میز و در بخش بانوان نیز در رشته های والیبال و بدمینتون، تنیس روی میز برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ضمن بیان اینکه مجموعا ۱۹۵ تیم از سراسر استان در این مسابقات حضور دارند، گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد نشاط و شادابی در دانش اموزان و فرهنگیان از اهداف مهمی است که به ان اشاره شده است.

وی ضمن یادآوری اینکه امسال مسابقات ورزشی فرهنگیان در کشور بعد از سیزده سال وقفه در حال برگزاریست و فارس پیشرو است، گفت: در مرحله شهرستانی این مسابقات ورزشی که امسال در استان برگزار شد بیش از ۲۱ هزار فرهنگی در رشته های مختلف شرکت کردند که چیزی نزدیک به یک سوم فرهنگیان استان را تشکیل دادند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: این مسابقات از تا ۲۷ خرداد با شرکت بیش از یک هزار و هشتصد معلم استان فارسی در رشته های مختلف برگزار خواهد شد.

حسینی گفت: تیم های منتخب و نفرات برگزیده از امروز در شهر شیراز حضور پیدا کردند و با هم به رقابت خواهند پرداخت و تیم ها و نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مجموعا دویست داور و عوامل اجرایی کار برگزاری این مسابقات را برعهده خواهند داشت، گفت: اگر بنا بر این باشد جامعه سالم و بانشاطی داشته باشیم باید معلمین بانشاط باشند و قطعا این رقابت ها باعث ایجاد نشاط و شادابی بیشتر فرهنگیان خواهد شد.

حسینی همچنین گفت: استان فارس درخواست میزبانی مسابقات کشوری در یک یا چند رشته ورزشی را ارائه کرده است که منتظر تصمیم گیری مسوولین تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش هستیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ضرورت دارد بخش‌های اقتصادی دولتی و غیر دولتی به مسئله ورزش به ویژه در آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

جعفر قادری ادامه داد: باید یک تقسیم کار بین وزارت آموزش و پرورش به عنوان بخش دولتی و خیرین و بنگاه‌های اقتصادی به عنوان بخش غیردولتی در استان انجام گیرد و از این تقسیم کار بتوانیم بخشی از فضاهای ورزشی و فرهنگی آموزش و پرورش را تکمیل و بازسازی کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن مواردی نظیر احداث دانشگاه فرهنگیان فارس در جدول ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۱، گفت: در سفر قریب الوقوع وزیر آموزش و پرورش به استان عملیات اجرایی احداث دانشگاه فرهنگیان فارس آغاز می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز سند تحول بنیادین را جزو مهمترین اسناد بالادستی دانست و گفت: در این سند به تربیت شش ساحتی دانش آموزان اشاره شده که تربیت زیستی و بدنی از زمره این ساحت‌ها هست.

محمدخلیل عسکری با اشاره به اینکه دانش آموزان در مدت دوران کرونا از تحرک کمی برخوردار بودند به مسئله آزاد سازی استفاده از فضاهای ورزشی دراختیار اموزش و پرورش ویژه خانواده‌ها اشاره و اضافه کرد: ضرورت دارد در دوران پساکرونا برنامه منسجمی برای رفع جبران کم تحرکی انجام گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: تمام مدیران آموزش و پرورش سراسر استان باید مسئله تربیت بدنی را به عنوان یک مساله اساسی بدانند و برای ان برنامه ریزی اجرایی داشته و حتما این مورد در ارزیابی آنها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ثبت دیدگاه