• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

فوتبال بانوان فارس در صورت حمایت جایگاه خوبی کسب خواهد کرد

  • 12 خرداد 1401 - 12:29
فوتبال بانوان فارس در صورت حمایت جایگاه خوبی کسب خواهد کرد

بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان ایران با اظهار اینکه فوتبال بانوان فارس در صورت حمایت همچون گذشته جایگاه خوبی در کشور کسب خواهد کرد، گفت: با تحقق این امر بازیکنان فارس ناگزیر نخواهندشد استان خود را ترک و راهی تیم های دیگر کشور شوند.

پروین فرهادی که اهل سپیدان استان فارس است و هم اینک در تیم ملوان انزلی بازی می کند روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: تیم های فوتبال بانوان در فارس همیشه در لحظه آخر دور هم جمع و بدون هیچ برنامه ای در نهایت منحل می شوند.

این بازیکن ملی پوش که حدود ۱۴ سال سابقه بازی در تیم های مختلف ملی دارد می گوید: دوست دارم در استان خودم بازی می کنم و در کناره خانواده باشم نه اینکه مجبور شوم پیشنهادهای دیگر تیم های خارج از استان را قبول کنم.

فرهادی که فوتبال و فوتسال را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است در مورد لیگ برتر فوتبال بانوان در سال جاری هم گفت: سطح لیگ امسال خوب بود اما متاسفانه بخاطر توقف یک ماهه بین بازی ها هم تیم ها متضرر شدند وهم  لیگ طولانی تر شد.

چندین تیم برای قهرمانی در لیگ برتر رقابت داشتند  

وی که عنوان خانم گلی مسابقات فوتبال با تیم فارس را در سال ۸۶ در کارنامه دارد، ادامه داد: با این حال سطح مسابقات لیگ برتر در کل خوب و از هیجان خاصی برخوردار بود زیرا که  رقابت برای قهرمانی از بین یکی دو تا تیم بیشترشد برای همین هم بازیها حساس ترشدند.

فرهادی درمورد تیم ملوان انزلی هم گفت: تیم دوست داشتنی و ریشه دار ملوان شرایط خوبی را برای بازیکنانش فراهم کرد که راضی کننده بود و در لیگ برتر هم رتبه ششم را کسب کردیم.

خروج بازیکنان فارس 

وی اظهار امیدواری کرد فوتبال بانوان فارس بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد تا شاهد خروج بازیکنان فارس که در تیم هایشان تاثیر گذارهستند، نباشیم.   

فرهادی که دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی است تاکنون علاوه بر بازی در تیم های مختلف ملی در تیم های سایپا فارس، برق  شیراز، اوج نصرشیراز، شهرداری بم، ذوب آهن اصفهان، وچان کردستان و ملوان بندر انزلی هم سابقه بازی دارد.

همچنین کسب مقام قهرمانی و مقام سومی با تیم فارس در مسابقات کشوری، عنوان خانم گل مسابقات کشور سال ۸۶، حضور در مسابقات آسیایی مالزی به همراه تیم ملی جوانان و شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی در کارنامه این بازیکن نیز وجود دارد و علاوه بر این در لیگ برتر فوتبال هم چند گل برای تیم ملوان به ثمر رسانده و چندین پاس گل هم داده است.

به گزارش ایرنا فوتبال و فوتسال بانوان فارس چند صباحی است که بنا به دلیل مختلف از جمله نبود حامی مالی ( اسپانسر ) حال روز خوبی ندارد برای همین هم حدود ۱۲ بازیکن مطرح فارس دیار خود را ترک و در تیم های مختلف بازی می کنند.

این در حالی است که اگر شرایط برای بازیکنان فارس در استان فراهم شود با وجود اینکه چندین ملی پوش دارند می توانند حتی در سکوی قهرمانی قرار گیرند همانگونه که در سال های نه چندان دور این اتفاق افتاد.

هم اینک پس از فروپاشی چندین تیم فوتبال بانوان فارس، تیم  ایساتیس کُران این استان در سال جاری با قهرمانی در لیگ دسته یک جواز صعود به لیگ برتر را کسب کرد و باید منتظر ماند و دید آیا سرنوشت این تیم هم مانند دیگر تیم های  فارس که منحل شدند، دچار خواهد شد.

در پایان مسابقات فوتبال برتر بانوان در فصل جاری  که با شرکت ۱۲ تیم بر گزار شد، تیم خاتون بم برای هشتمین بار قهرمان لیگ برتر شد، تیم های شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان هم به ترتیب دوم و سوم شدند و استان فارس هم که نماینده ای نداشت.  

ثبت دیدگاه