• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

شیراز، احیاگر منش پهلوانی در جشنواره رسم جوانمردی

  • 30 اردیبهشت 1401 - 18:03
شیراز، احیاگر منش پهلوانی در جشنواره رسم جوانمردی

نخستین جشنواره رسم جوانمردی به مناسبت گرامیداشت روز بسیج ورزشکاران و هفته ورزش های زورخانه ای و پهلوانی با هدف احیای منش پهلوانی درسالن ورزشی شهدای شلمچه شیراز برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: احیای منش پهلوانی و رسم جوانمردی و گذشت از اهداف این جشنواره است که باید سرلوحه کار ورزشکاران قرار گیرد.

شکرالله  مسکویی اضافه کرد: بدون تردید عمر قهرمانی کوتاه است اما  ورزشکارانی که افتخار کسب می کنند باید قدر خود بیشتر بدانند تا یک پهلوان تختی دیگری باشند.

او تاکید کرد: جهان پهلوان تختی به دلیل مدال هایش ماندگار نشد، بلکه به خاطر گذشت، ایثار و گرفتن دست نیازمندان در تاریخ ماندگار شد، این امر می تواند بهترین الگو برای ورزشکاران باشد تا جهان پهلوان تختی ها و شهدای ورزشکار که جانشان را برای استقلال کشورمان  فدا کردند در جامعه بیشتر شود.

 وی اضافه کرد: در این مراسم از خانواده شهدای ورزشکار مدافع وطن، پیشکسوتان و قهرمانانی که در مسابقات پارالمپیک و المپیک حضور داشتند نیز تجلیل و قدردانی شد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران افزود: در حاشیه این برنامه، ورزشکاران بسیجی با اجرای نمایش‌های ورزشی جلوه خاصی به این مراسم دادند.

 ۱۷ شوال روز نبرد حماسی حضرت علی (ع) در جنگ خیبر در تقویم به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نام گذاری شده است.

ثبت دیدگاه