• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

زمین دستغیب دار و ندار فوتبال پایه شیراز است

  • 02 بهمن 1400 - 10:41
زمین دستغیب دار و ندار فوتبال پایه شیراز است

مسئول کمیته مسابقات هیئت فوتبال شیراز، کمبود زمین را بزرگترین معضل فوتبال این شهر دانست و در خصوص لزوم چاره اندیشی برای آن هشدار داد.

رحمان موسایی در گفت و گو با ایسنا، درباره چند و چون برگزاری رقابت های فوتبال پایه در شیراز توضیحاتی ارائه داد.

او گفت: مسابقات امسال با حضور آقای حسینی در راس هیئت، شکل دیگری پیدا کرد. مسابقاتی که به خاطر کرونا تعطیل شده بود، با حمایت رئیس هیئت و تلاش های ایشان دوباره آغاز شد. از خردادماه مسابقات نونهالان آغاز شد و بعد هم یکی یکی سایر رده ها را برگزار کردیم و حالا در هفته های پایانی قرار داریم.

وی افزود: ما در طول سال حدود هزار مسابقه در رده های مختلف برگزار می کنیم که تقریبا تمام بازی ها روی زمین چمن مصنوعی شهید دستغیب شیراز برگزار می شود. مسابقات لیگ برتر رده سنی جوانان  به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. یعنی میزبان و میهمان دارد و تیمی که میزبان است باید هزینه های مربوط به مسابقه را متقبل شود. در مسابقات نوجوانان لیگ برتر نیز هر هفته یک تیم میزبان است و باید هزینه ها را پرداخت کند. مسابقات لیگ یک جوانان را خود هیئت برگزار می کند و میزبان ندارد. اما در رده نونهالان هم هر هفته یک تیم میزبان است و طبیعتا باید هزینه های مربوط به زمین، عوامل برگزاری، خورد و خوراک داوران و دستمزد پزشکیار را باید پرداخت کند.

موسایی در خصوص کیفیت مسابقات گفت: مسابقات در سطح بالایی برگزار می شود و مخصوصا مسابقات رده سنی جوانان کیفیت بالایی دارد که همواره در پایان مسابقات، نفراتی جذب تیم های کشوری می شوند. در لیگ نونهالان ما هم ۹ تیم حضور دارند که ۵ تیم آن همزمان در لیگ برتر کشور  هم حضور دارند.

رحمان موسایی در ادامه به معضل بزرگ فوتبال شیراز اشاره کرد و گفت: تیم های پایه ما از کمبود زمین ضربه می خورد. یعنی اگر این زمین دستغیب را از ما بگیرند، کلا باید فوتبال شیراز و فارس را تعطیل کنیم. ما الان زمین بعثت را داریم که اداره ورزش به دلایلی که نمی دانیم، درب آن را بسته است.

او اضافه کرد: اگر این زمین در اختیار هیئت قرار بگیرد، خیلی از مشکلات ما حل می شود. یا زمین قلعه شاهزاده بیگم که آقای حسینی پیگیری‌های زیادی را داشته و تا ۷۰ درصد هم کار آماده سازی پیش رفته و اگر تکمیل شود و در اختیار هیئت قرار بگیرد، قطع به یقین فوتبال شیراز یک تکانی می خورد.

موسایی افزود: متاسفانه زمین چمن ۲۲ بهمن هم از فوتبال گرفته شد و به راگبی اختصاص یافت که آن هم می توانست کمک حال فوتبال شیراز باشد. ما تیم های بسیار زیادی داریم اما از زیرساخت کافی برخوردار نیستیم.

این مربی باتجربه فوتبال پایه، در خصوص داوران حاضر در مسابقات گفت: ما داوران با کیفیت زیادی داریم. داوری داریم که در لیگ یک بزرگسالان کشور سوت می زند و درلیگ برتر جوانان شراز نیز حضور دارد. به طور کلی وضعیتمان در داوری خوب است اما آنها نیاز به حمایت دارند تا بتوانند این روند خوب را حفظ کنند.

موسایی همچنین افزود: فکر می کنم اهالی فوتبال شیراز باید قدردان تلاش های شبانه روزی آقای حسینی باشند که از زمان ورود به هیئت، تحولات خوبی ایجاد کرده و اگر حمایت شود می تواند کارهای بزرگی برای فوتبال شیراز، به خصوص در رده پایه انجام دهد.

ثبت دیدگاه