• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

آغاز ساخت پارک تخصصی ورزش در شرق شیراز

  • 19 تیر 1400 - 10:16
آغاز ساخت پارک تخصصی ورزش در شرق شیراز

ساخت پارک موضوعی ورزشی با ۱۸ رشته ورزشی در بولوار سلحشوران، شهرک صادقیه شیراز آغاز شد.

شهردار شیراز در این مراسم گفت: پارک موضوعی ورزش با توجه به طراحی بسیار خوب و اجرای ۱۸ نوع رشته ورزشی بهترین در شیراز خواهد شد.
حیدر اسکندرپور افزود: طراحی پارک تخصصی ورزشی به گونه‌ای است که کل اعضای خانواده می‌توانند از آن استفاده کنند.
سعید معصومی شهردار منطقه هفت شیراز نیز در این آیین گفت: پارک موضوعی ورزش به مساحت چهار هکتار از کامل‌ترین پارک‌های این حوزه محسوب می‌شود که انواع رشته‌های ورزشی را در خود جای داده است.
معصومی با بیان اینکه پارک موضوعی ورزش مکمل بوستان شهروند است، افزود: با هیات‌های مختلف ورزشی هماهنگی‌های لازم جهت اجرا و حفظ استاندارد‌های کلیه رشته‌های ورزشی انجام شده است.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این پارک فراهم آوردن رشته‌های مختلف ورزشی برای سنین و جنسیت‌های مختلف است تا در جهت توسعه سلامتی شهروندان گامی مثبت برداشته شود.
شهردار منطقه هفت با اشاره به اینکه بوستان موضوعی ورزش با توجه به قرارگیری در مجاورت بزرگراه مولوی نقشی شهری دارد، افزود: طراحی این پارک با مطالعه و بهره گیری از طرح‌های پارک‌های تخصصی ورزش داخلی و بین المللی انجام شده است.
همچنین در مراسمی دیگر منظر فضای سبز خلیج فارس با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و دارا بودن امکاناتی همچون فضای سبز، نصب آلاچیق، آبنما، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی، احداث مسیر دسترسی ۲۲ متری، طراحی هندسی بولوار کوثر به خلیج فارس و نصب انواع مبلمان شهری با هدف زیباسازی ورودی شرقی شیراز به بهره برداری رسید.
پارک موضوعی ورزشی واقع در بولوار سلحشوران به مساحت ۴۰ هزار متر مربع دارای امکاناتی همچون محوطه ورزشی صبحگاهی، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، پیست دوچرخه سواری نمایشی (BMX)، پیست ماشین‌های کنترلی، پارک ماجراجویی، زمین والیبال، بسکتبال، تنیس، بدمینتون، زمین ورزش‌های ساحلی شامل والیبال و فوتبال ساحلی، زمین مینی گلف، اسکیت، زمین پارکور، تیراندازی با کمان، صخره نوردی و زمین بازی کودکان است که توسط شهرداری منطقه هفت شیراز ساخته می‌شود.

ثبت دیدگاه