• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

دستور ویژه برای رفع مشکلات ورزشگاه پارس شیراز صادر شد

  • 06 تیر 1400 - 17:03
دستور ویژه برای رفع مشکلات ورزشگاه پارس شیراز صادر شد

ورزشگاه پارس شیراز با مشکلات زیادی مواجه است و بارها نقایص موجود با اعتراض مربیان و خبرنگاران همراه بوده که مدیر کل ورزش و جوانان فارس دستور ویژه برای رفع معضلات صادر کرد.

دوم تیر ماه ۱۴۰۰ پس از انجام بازی تیم های قشقایی شیراز و خوشه طلایی ساوه مشکلاتی برای خبرنگاران به وجود آمد و آنها خواستار رفع آن شدند.

آنها  به ایرنا گفتند: با وجود اینکه چند سال از تاسیس ورزشگاه پارس شیراز می گذرد،هنوز وضعیت مناسبی ندارد و برای تهیه خبر با مشکلات زیادی مواجه هستیم و کسی هم پاسخگو نیست.

نداشتن جایگاه مناسب، دراختیارنگذاشتن فهرست بازیکنان، نبودن بلندگو در ورزشگاه برای اعلام اسامی بازیکنان و گلزنان و تعویض ها، انجام مصاحبه در کنار زمین که غیرقانونی است و برخورد نامناسب دست اندرکاران بازی ها از جمله مشکلاتی است که خبرنگاران آن را عنوان کردند.

مدیرکل ورزش و جوان فارس شنبه در حاشیه بازدید از این ورزشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد:با توجه به مشکلاتی که برای خبرنگاران و تیم ها به وجود آمد این بازدید صورت گرفت.

شرکت  توسعه  و نگهداری وزارت ورزش  باید مشکلات را بر طرف کند   

عباس حاجی زاده با بیان اینکه شرکت توسعه و نگهداری وزارت ورزش و جوانان مجری این طرح بزرگ است و باید مشکلات را رفع کند، گفت: به دلیل اینکه بیش از ۷۰ مورد مشکلات جزیی و کلی وجود دارد هنوز تحویل ورزشگاه به مجموعه ما قطعی نشده است.

 حاجی زاده ادامه داد : زمانی که در اداره کل مشغول به کار شدم صوت جلسه ای آوردند برای تحویل قطعی اما از آنجا که مشکلات توسط مجری طرح برطرف نشده بود، امضا نکردم.

وی اضافه کرد: رسم براین است که وقتی مجموعه ورزشی ساخته می شود طی یک سال به صورت موقت تحویل اداره کل ورزش و جوانان می شود تا پس از رویت مشکلات آنگاه به شرکت مجری طرح اعلام می شود که مشکلات را برطرف کنند برای همین  هم تحویل موقت شده است.

مجمع نمایندگان فارس رسیدگی و پیگیری کند

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه ما بودجه برای تعمیر و نگهداری نداریم ، افزود: از آنجا که این طرح ملی است نیاز به اعتبار ویژه ملی دارد از این رو از مجمع نمایندگان فارس و استاندار این استان می خواهیم به این مسله مهم رسیدگی و اعتبار ویژه در سطح ملی تامین کنند.

حاجی زاده بیان داشت:  افتتاح این ورزشگاه پس از ۲۲ سال کار بزرگی بود که توسط دولت انجام شد و جای تقدیر دارد اما نیاز به حمایت ویژه دارد و امیدوارم نمایندگان فارس بودجه مورد نیاز این ورزشگاه را بگیرند.

هیچ هیاتی بجز اتومبیلرانی ورزشگاه پارس را قبول نکرد

وی در پاسخ به این پرسش که در شبکه های اجتماعی توسط مردم مطرح شده که چرا ورزشگاه پارس در اختیارهیات اتومبیلرانی قرار گرفته است، اظهار داشت: براساس  ماده ۸۸ و پنج واگذاری اماکن های ورزشی دولت به هیات های وزرشی سپرده شده است.

حاجی زاده گفت : به تمام هیات های ورزشی اعلام کردیم که بیایند مدیریت ورزشگاه را بر عهده بگیرند اما  هیچ هیاتی بجز اتومبیلرانی حاضر نشد این کار را انجام دهد و ما نیز گفتیم که از نظر کمک برای نگهداری که بودجه نداریم، مبلغی در اختیار  شما می گذاریم و تاکنون هم ۱۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص دادیم و بخشی هم از آن پرداخت شده است.

ورزشگاه پارس تنها مختص فوتبال نیست

وی گفت: پس از اینکه ورزشگاه پارس تحویل هیات اتومبیلرانی و موتورسواری شد و خودشان هم در مجموعه پیست دارند تا کنون ۱۷ رشته ورزشی فعال شده است برای همین هم  می گوییم این یک مجموعه ورزشی برای اکثر رشته هاست  و تنها مختص فوتبال نیست و بخشی از آن  به این رشته  اختصاص داده شده است.

حاجی زاده اظهار داشت: ورزشگاه تحویل موقت است و وظیفه هیات تحویل گیرنده نیست که همه مشکلات را برطرف کند اما از آنجا که رییس هیات اتومبیلرانی شهردار منطقه سه است به آنها تحویل دادیم تا بخشی از مشکلات را حل کنند.   

ترمیم چمن پس از پایان لیگ فوتبال  

وی در مورد زمین چمن ورزشگاه هم گفت: پیمانکارقبلی را هم جریمه کردیم و هم پولش را ندادیم، زیرا وضعیت چمن ورزشگاه با انتقاد زیادی روبرو شد و ما نیز پیمانکار را عوض کردیم و اسفند ماه ۹۹ هم کار کشت و ترمیم چمن آغازشد  اما سازمان لیگ فوتبال اجازه نداد بازی ها در ورزشگاه دستغیب برگزارشود برای همین هم به ورزشگاه پارس آمدیم و روی چمنی که نیاز به استراحت داشت بازی و تمرین برگزار شد و دوباره از بین رفت.

حاجی زاده ادامه داد: پس از پایان لیگ دسته یک، جلسه ای با حضور کارشناسان اهل فن برگزار خواهیم کرد تا در مورد چگونگی ترمیم چمن،تصمیم اساسی گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: برای این مجموعه بزرگ نیاز به حداقل ۲۰ نیرو است اما چارت سازمانی ورزش تنها مجوز سه نیرو صادرکرده و نیاز است که این چارت دگرگون شود و قول دادند که عملیاتی کنند اما متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

بر اساس تصمیماتی که امروز گرفته شد، کلید ورزشگاه پارس یک روز قبل از بازی در اختیار هیات فوتبال فارس قرار می گیرد تا با بررسی و رفع مشکلات احتمالی، خللی در بازی‌ها ایجاد نشود. 

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری  جواب نداد

خبرنگار ایرنا برای تعیین تکلیف مشکلات ورزشگاه پارس چند بار با حسن کریمی مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری تلفنی گرفت اما پاسخ داده نشد و حتی جواب پیامک هم دریافت نشده است. 

افتتاح ورزشگاه پارس پس از ۲۲ سال

 ورزشگاه پارس شیراز(میانرود ) با ظرفیت ۵۰ هزار تماشاگر  که ۲۲ سال پیش کلنگ احداث آن به زمین شده شد سرانجام ۳۱ فرودین ماه ۹۶  با حضور  مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از بودجه ملی و استانی افتتاح شد.

ثبت دیدگاه