• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

رئیس شورای شهر انار: برخی زمین‌های موقوفه در انار به زباله‌دانی تبدیل شده است

  • 02 بهمن 1402 - 17:29
رئیس شورای شهر انار: برخی زمین‌های موقوفه در انار به زباله‌دانی تبدیل شده است

احمد میرزایی، رئیس شورای شهر انار گفت: در معابر شهری زمین‌های بایری وجود دارد که موجب نازیبایی شهری گشته و مالکیت آن‌ها به موقوفات ارتباط پیدا می‌کند که جدای از اینکه به مخروبه و زباله‌دان تبدیل گشته، هیچ گونه اقدامی از سوی متولی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر انار، میرزایی که روز یکشنبه اول بهمن در نشست شورای اسلامی شهر انار با حضور اعضای شورا، دادستان، شهردار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، متولیان و اصحاب رسانه سخن می‌گفت، ضمن گلایه‌مندی از عدم حضور میدانی مدیرکل اوقاف استان کرمان در شهرستان انار، از دادستان و ریاست اداره اوقاف خواست تا این املاک که گاهاً موجب اختلال در توسعه شهری می‌شوند، تعیین تکلیف گردند.

حجت‌الاسلام محمد حسینی‌نوه رئیس اداره اوقاف انار بزرگترین معضل موقوفات را خرید و فروش آنها دانست که در زمان گذشته، فروش به شخص ثالث انجام گرفته و در مالکیت آنها مشکلاتی به‌وجود آمده است.

او افزود: با تقسیم اراضی زمین‌هایی که به زارعین واگذار شده بوده بعد از ابطال اسناد هنوز بر سر مالکیت بحث وجود دارد و تنها راه‌حل این معضلات حضور کارشناسان استانی در محل و بررسی جزئیات پرونده‌ها است.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نژاد دادستان انار نیز با اشاره به جایز نبودن خرید و فروش مال موقوفه گفت: در بحث وقف در هنگام اقدامات مربوط به ملک شرع و مصلحت وقف باید مدنظر قرار گیرد و افرادی که اموال موقوفه را خریداری نموده‌اند باید نسبت به تحویل مال به موقوفه و اجاره آن از طرق قانونی اقدام کنند.

او ادامه داد: درخصوص موضوعی که رئیس شورا شهر مطرح کردند، متولیان باید ضمن همکاری با مجموعه مدیریت شهری جهت حصارکشی زمین‌های بایر و ساماندهی وضعیت موجود از محل بودجه خود موقوفات اقدام کنند.

در این نشست اعلام شد در جلسات آینده با حضور متولیان به صورت جداگانه و ارائه راهکار واحد برای هر موقوفه تشکیل و تعیین تکلیف شود.

ثبت دیدگاه