• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

۳ میلیارد تومان برای مرمت ۲ قلعه تاریخی کرمان تامین شد

  • 29 آذر 1402 - 16:55
۳ میلیارد تومان برای مرمت ۲ قلعه تاریخی کرمان تامین شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۲۵ تا ۳۰ میلیارد ریال بودجه برای مرمت قلعه های دختر و اردشیر کرمان از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهوری تامین شده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی با اشاره به ادامه کار مرمت قلعه‌های تاریخی سه هزارساله دختر و اردشیر در شهر کرمان اظهار کرد: مرمت این دوبنای تاریخی به دنبال مرمت‌های قبلی در سال‌های گذشته در حال انجام است که شامل سفت کاری و مرمت محوطه می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: شهرداری کرمان نیز همزمان با کارهای مرمتی میراث‌فرهنگی باید سامان‌دهی محوطه پیرامونی این بنای تاریخی را انجام دهد.

او ادامه داد: مرمت قلعه‌ای اردشیر و دختر جای کار زیادی دارد و با اینکه طی سال‌های گذشته بودجه برای مرمت آن تخصیص یافته، نیاز به تامین اعتبار بسیاری برای اتمام کار داریم.

شفیعی با اشاره به مزیت‌های گردشگری این دو بنای منحصربه‌فرد بیان کرد: با توجه به اینکه این بناهای تاریخی در داخل شهر واقع شده اند، مرمت کامل آنها ضمن بهسازی و سامان‌دهی، موجب جلب گردشگر زیادی به کرمان می‌شود.

او افزود: حریم قلعه‌های دختر و اردشیر در سال ۱۴۰۰ بازنگری و تعدیل شده و این در حالی است که بر بازنگری، تدقیق و به روزرسانی حریم‌های بناهای تاریخی استان کرمان تاکید داریم.

شفیعی گفت: به تعدادی از املاک داخل حریم اجازه داده شده که براساس ساخت و ساز موجود، بناهای خود را هماهنگ با نمای بافت تاریخی نوسازی کنند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: بحث تملک بناهای داخل محوطه تاریخی قلعه دختر و اردشیر نیز توسط شهرداری کرمان دنبال می‌شود.

او خاطرنشان کرد: قسمتی از سازه ساخته شده سال‌های گذشته که شامل دکل‌های مخابراتی و صدا و سیما بر روی قلعه دختر و اردشیر است، جمع‌آوری شده و در مراحل بعدی به صورت کامل جمع‌آوری خواهد شد.

ثبت دیدگاه