• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

خانه خلاق صنایع دستی کرمان افتتاح شد

  • 18 آذر 1402 - 16:43
خانه خلاق صنایع دستی کرمان افتتاح شد

‌خانه خلاق صنایع‌دستی شهر کرمان با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، سرپرست‌ اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان و جمعی از هنرمندان صنایع‌دستی در خانه تاریخی خاطبی کرمان افتتاح شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان،مریم جلالی پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ درحاشیه این آیین گفت: صنایع‌دستی در زنجیره میراث‌فرهنگی و گردشگری معنا می‌شود و صنایع‌دستی ریشه‌های ما را به محصول فرهنگی بر پایه اقتصاد هویت بنیان تبدیل می‌کند.

معاون صنایع‌دستی کشور افزود: استان کرمان می‌تواند از ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری خود در راستای رونق صنایع‌دستی استفاده کند و شاهد تلاش همکاران و همگرایی ارکان شهری و خانواده صنایع‌دستی هستیم.

او با اشاره به افتتاح خانه خلاق صنایع‌دستی کرمان اظهار داشت: اثر تاریخی و میراث‌فرهنگی که مرمت شده در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.

جلالی بیان کرد: مفهوم خانه صنایع‌دستی این است که هر آنچه در یک خانه اتفاق می‌افتد برپایه و محوریت صنایع‌دستی در خانه‌های خلاق نیز رخ بدهد.

او ادامه داد: پیوند نسلی مهمترین شعار امسال ما است و و این شعار برای پاسداشت هویت ما در پهنه جهانی است که در خانه‌های خلاق صنایع‌دستی معنا می‌شود.

جلالی تاکید کرد: خانه‌های خلاق صنایع‌دستی سلول‌های بنیادی هستند که می‌توانند به رونق اقتصاد، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی کمک کنند و هویت شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی در سایه این خانه‌ها محقق شود.

معاون صنایع‌دستی کشور تاکید کرد: مهمترین حمایت از صنایع‌دستی توانمندسازی، تقویت توجه و متصل شدن به ادبیات توسعه است و با همگرایی در کرمان امیدواریم شاهد رونق گرفتن بازارهای جهانی باشیم.

او خاطرنشان کرد:کرمان در محصولات صادراتی صنایع‌دستی نقش آفرینی می‌کند و باید در حوزه صادارت و بسته‌بندی صنایع‌دستی کمک شود تا به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کند.

ثبت دیدگاه