• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

رویداد ملی کارآفرینی “پته سیرجان” به کار خود پایان داد

  • 15 آذر 1402 - 16:55
رویداد ملی کارآفرینی “پته سیرجان” به کار خود پایان داد

رویداد ملی کارآفرینی پته سیرجان با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان به کار خود پایان داد.

سعید شاهرخی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان پیش از ظهر امروز ۱۵ آذرماه در آیین اختتامیه رویداد ملی کارآفرینی “پته سیرجان” بیان کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک مجموعه فرهنگی، علمی و پژوهشی است و این رویداد نیز فرهنگی، علمی و پژوهشی است.

وی مسئله‌یابی را یکی از ارکان مهم موفقیت در اقدامات دانست و اظهار کرد: در جامعه علمی و عملی برای موفقیت باید نگاه نقادانه، تحلیل گونه و اثرگذار با هدف حل مسئله داشته باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از نقش بخش خصوصی در دستیابی به اهداف برای انجام هر اقدامی سخن گفت و افزود: باید برنامه‌ریزی لازم داشته باشیم و برنامه محور پیش برویم.

به گزارش ایسنا، نجم الدینی مدیر اجرایی رویداد ملی کارآفرینی پته سیرجان نیز در این آیین گفت: تشویق جوانان به سمت هنرهای سنتی، معرفی هنرهای سنتی و جذب گردشگری و … از اهداف این رویداد است.

وی با بیان این مطلب که رویداد ملی کارآفرینی پته سیرجان در بخش اقتصادی، دانش آموزی و علمی برگزار شده است، تصریح کرد: در بخش هنری ۱۲۱۶ اثر از ۷۴۳ هنرمند و ۲۶۰ دانش آموز به دبیرخانه ارسال شده است.

نجم الدینی ادامه داد: آثار ارسالی به بخش اقتصادی ۶۳ رزومه و ۷۴ ایده کسب و کار به رویداد راه یافته‌اند و همچنین به بخش علمی شش کتاب و ۱۴ مقاله ارسال شده است.

وی تاسیس شرکت تعاونی با مشارکت ذینفعان پته و تاسیس باشگاه پته دوزان را از جمله نتیجه مورد نظر از برگزاری این رویداد برشمرد.

ثبت دیدگاه