• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

توسعه روستاهای هدف گردشگری کرمان منوط به گسترش زیرساخت‌ها است

  • 22 آبان 1402 - 11:31
توسعه روستاهای هدف گردشگری کرمان منوط به گسترش زیرساخت‌ها است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به تعیین ۱۰ روستای هدف گردشگری در این استان گفت: برای توسعه گردشگری روستاها باید زیرساخت‌های لازم گسترش پیدا کرده و مورد توجه قرار گیرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، رضا بردبار با اشاره به وجود حدود ۵۶۰۰ روستا در استان کرمان اظهار کرد: روستاهای بندر هنزا، میمند، سکنج، دهبکری، خبر، طرز، ده لولو، دلفارد، بیدخون و سیرچ از روستاهای هدف گردشگری هستند که از بین این روستاها، تنها دهبکری تبدیل به شهر شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه گردشگری روستایی تحت تاثیر منابع فرهنگی، طبیعی، تاریخی، نواحی روستایی به عنوان یک کالا فرهنگی گردشگری قابل عرضه است، اظهار کرد: روستاها یکی از مقاصد مهم گردشگری به‌شمار می‌آیند و به دلیل جذابیت‌های خاصی که دارند سالانه علاقه‌مندان و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند. 

او با بیان اینکه ایجاد گردشگری روستایی باعث ثبات در اشتغال، پویایی در تجارت و برابری درآمد بین ساکنان مناطق شهری و روستایی می‌شود، افزود: این صنعت بکر ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌تواند برای کسب درآمد، اشتغال‌زایی و ایجاد تغییرات مثبت در درآمد روستاییان اثرگذار باشد.

بردبار بیان کرد: مواردی چون رویش گیاهان دارویی یا صنعتی، جاذبه‌های کوهستانی و جنگلی، میراث تاریخی، وجود امامزاده‌ها و میراث باستانی از جمله ملاک‌های انتخاب یک روستا به عنوان روستای هدف گردشگری است.

او افزود: البته تعداد زیادی از روستاهای استان نیز به طور رسمی روستای هدف گردشگری نیستند، اما سالانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر برای بهره‌مندی از جاذبه‌های آنها به این روستاها سفر می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه مهمترین عاملی که باعث رونق گردشگری روستاها می‌شود، وجود زیرساخت‌ها است، گفت: برای توسعه گردشگری روستاها باید زیرساخت‌های لازم گسترش پیدا کرده و مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه ایجاد بوم‌گردی‌ها از جمله مواردی است که باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: مردمی که به این مناطق می‌روند انتظار دارند در مناطق روستایی مکان‌هایی وجود داشته که در آنجا از غذای محلی استفاده کنند.

ثبت دیدگاه