• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

تعداد گردشگران چینی و روسی شهداد افزایش یافته است

  • 17 آبان 1402 - 9:28
تعداد گردشگران چینی و روسی شهداد افزایش یافته است

مدیر پایگاه جهانی لوت در استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت گردشگری منطقه ثبت جهانی شهداد خوب است گفت:گردشگران داخلی مرتب می‌آیند ولی درباره گردشگران خارجی بازار تغییر کرده است، قبلا بیشتر گردشگران اروپایی بودند ولی الان چین و روسیه گردشگر بیشتری دارد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، معین افضلی اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر گردشگرانی که به کرمان می‌آیند برای دیدن جاذبه‌های منطقه شهداد وارد کرمان می‌شوند.

مدیر پایگاه جهانی لوت در استان کرمان به پروژه ساخت جاده شهداد ـ نهبندان اشاره کرد و افزود: این جاده برای ما از نظر گردشگری اهمیت دارد و حتما باید احداث شود اما آنچه که بسیار برایمان مهم است این که احداث آن تخریبی برای کلوت‌ها و عرصه و حریم بیابان نداشته باشد.

او بیان کرد: دادستان شهداد راجع به کم‌کاری پیمانکار و اینکه پروژه به‌موقع تحویل نشده تذکر داده‌اند که به حوزه کاری ما مربوط نیست و به سازمان راهداری ارتباط دارد. ما در مدت فعالیت پروژه، جلوی کار معدن شن و ماسه‌ای که در عرصه و حریم بیابان بود را گرفتیم و مخالفت کردیم.

افضلی در ادامه به مشکلات زیرساختی منطقه شهداد اشاره و ادامه داد: جمعیت شهداد حدود ۱۸ هزار نفر است، در فصل گردشگری در طول ماه گاهی همین تعداد گردشگر از لوت بازدید می‌کنند. برخی اوقات حتی جمعیتی بیش‌تر از جمعیت شهداد به منطقه می‌آیند و می‌توان گفت ماهانه شاید ۲۰ یا ۳۰ هزار نفر گردشگر می‌آیند و می‌خواهند از خدمات شهر استفاده کنند اما مشکل زیرساختی وجود دارد.

 او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جاده کرمان ـ شهداد جاده خطرناکی است در زمینه امکانات پزشکی و بهداشتی محدودیت‌های زیادی وجود دارد.

ثبت دیدگاه