• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

بازدید از باغ موزه هرندی کرمان برای عموم رایگان می‌شود

  • 11 آبان 1402 - 9:13
بازدید از باغ موزه هرندی کرمان برای عموم رایگان می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه به زودی درهای باغ موزه هرندی کرمان از ساعت ۱۴ برای همه مردم باز می‌شود، گفت: این اقدام با مشارکت شهرداری، ارشاد اسلامی و میراث‌فرهنگی انجام می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ در نشست با شهردار، معاونان شهرداری و اعضای شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه سامان‌دهی باغ موزه هرندی کرمان یکی از پروژه‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان است اظهار کرد: به زودی با سامان‌دهی فضای سبز توسط شهرداری و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط ارشاد اسلامی، در باغ موزه هرندی از ساعت ۱۴ به صورت رایگان میزبان مردم کرمان هستیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه عملیاتی برای اجرای پروژه‌های مشترک با شهرداری هستیم که پروژه‌های قلعه دختر و اردشیر، بازار قلعه محمود و عزیز، باغ موزه هرندی، قبه سبز، تخت درگاه قلی بیگ، هتل بام، راه‌اندازی تورهای یکروزه ویژه خبرنگاران و دیگر اقشار جامعه، فعالیت‌هایی در زمینه صنایع‌دستی  و… از جمله این موارد است.

او ادامه داد: برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر کرمان به همکاری و مشارکت شهرداری کرمان نیاز داریم و اعتقاد دارم باید این دو دستگاه مکمل یکدیگر باشند با توجه به فعالیت‌هایی که در چند سال اخیر توسط شهرداری در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی انجام شده است.

شاهرخی ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه مسیر تازه‌ای برای دستگاه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی به خصوص شهرداری ترسیم می‌شود که بدون شک شاهد تقویت نگاه‌ها و اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

او بیان کرد: خوشبختانه استان کرمان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که در دنیا حرف زیادی برای گفتن دارد که برای استفاده بهینه از آنها باید در برنامه‌ها باز اندیشی شود تا بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارائه کنیم.

افزایش ۴ برابری اعتبارات شهرداری بافت تاریخی کرمان

شهردار کرمان گفت:  اعتبارات شهرداری بافت تاریخی کرمان نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است و در تلاش هستیم این اعتبار افزایش یابد.

سعید شعرباف در ادامه این نشست افزود:  در سال ۱۴۰۲ اعتباری نزدیک به ۱۰۰میلیارد تومان به تملک پلاک‌های اطراف قلعه دختر و اردشیر و دیگر بناهای تاریخی تخصیص یافته است که قابل مقایسه با اعتبارات سال‌های گذشته نیست.

 شهردار کرمان افزود:  خیابان گلبازخان،  تجلی و ارگ که به عنوان ویترین شهر کرمان به شمار می‌روند که اعتبارات خوبی را به خود اختصاص داده‌اند و در اطراف قلعه‌های دختر و اردشیر هم فعالیت‌های خوبی در حال رخ دادن است بطوریکه به زودی انباری که در نزدیکی این قلعه‌ها وجود دارد برداشته و حذف می‌شود.

او به مرمت حمام باغ لله کرمان اشاره کرد و گفت: برای مرمت این باغ به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی بودیم که موفق به جذب نشدیم و در حال حاضر مقرر شده که خود شهرداری مرمت این حمام را با نظارت میراث‌فرهنگی بر عهده گیرد.

ثبت دیدگاه