• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

همایش کرمان‌شناسی جانی دوباره می‌گیرد

  • 11 آبان 1402 - 9:11
همایش کرمان‌شناسی جانی دوباره می‌گیرد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: همایش کرمان‌شناسی با همکاری بنیاد ایران‌شناسی در کرمان و میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در نشست با مدیر بنیاد ایران‌شناسی در کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه میراث‌فرهنگی و بنیاد ایران‌شناسی دو دستگاه هم خانواده هستند و در راستای حفظ، احیا و معرفی پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ مردم کرمان و ایران فعالیت می‌کنند می‌توانند این همایش را به بهترین شکل برگزار کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد ایران‌شناسی در کرمان هستیم افزود: این تفاهم‌نامه به همپوشانی و هم‌افزایی فعالیت‌های علمی این دو دستگاه کمک زیادی می‌کند.

او به وجود پژوهشکده کرمان‌شناسی در بنیاد ایران‌شناسی اشاره کرد و گفت: واحد پژوهشی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و پژوهشکده کرمان‌شناسی می‌توانند با انسجام بیشتری به فعالیت‌های پژوهشی بپردازند و این فعالیت‌ها را در اختیار فرهیختگان و دانش پژوهان کرمانی قرار دهند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل در سال‌های گذشته کارهای تحقیقاتی و پژوهشی زیادی انجام داده است و می‌تواند با همکاری بنیاد ایران‌شناسی این تحقیقات را به رشته تحریر در آورده و در قالب کتاب در اختیار پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند قرار دهد تا مورد استفاده قرار گیرد.

ثبت دیدگاه