• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای خروج و جابه‌جایی مردم روستای کنارصندل ندارد

  • 07 آبان 1402 - 15:24
میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای خروج و جابه‌جایی مردم روستای کنارصندل ندارد

مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بااشاره به اینکه مردم صاحبان و حافظان ‌اصلی محوطه‌های تاریخی هستند، گفت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای خروج و جابجایی مردم روستای کنارصندل ندارد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، علیرضا ایزدی در سفری یک روزه در تاریخ ۶ آبان‌ماه به شهرستان جیرفت و در بازدید از تپه کنارصندل افزود: این سفر به منظور بررسی و ضابطه‌مند کردن حریم تپه باستانی کنارصندل انجام شده و در تلاشیم مشکلات توسعه‌ای روستای کنارصندل هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

مدیرکل ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: بر اساس داده‌های باستان‌شناسی، منطقه کنارصندل یک‌منطقه ارزشمند است و مردم این‌ منطقه در درازای تاریخ در این نقطه زندگی کرده‌اند. ضمن ‌اینکه زندگی روزمره خود را انجام‌می‌دهند، صاحبان و حافظان ‌اصلی این محوطه نیز محسوب می‌شوند.

او به دغدغه مردم کنارصندل نسبت به جابه‌جایی روستای کنارصندل اشاره کرد و گفت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای جابه‌جایی این روستا ندارد و قطعا مشکلات ‌مردم با ضوابطی که به حریم و عرصه این تپه تاریخی صدمه‌ای وارد نکند قابل حل است.

ایزدی افزود: خروج مردم‌ از این نقطه بدون شک باعث ایجاد مشکلات زیادی برای آنها و همچنین محوطه می‌شود و میراث‌فرهنگی هم قصد اینکه مانع زندگی مردم این منطقه شود را ندارد.

او خاطرنشان کرد: با بررسی حریم تپه کنارصندل و مصوب کردن ضوابطی بر آن، مشکلات مردم رفع خواهد شد.

ثبت دیدگاه