• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

۵ میلیارد تومان برای ۵ خانه خلاق صنایع‌دستی استان کرمان تخصیص یافت

  • 04 آبان 1402 - 7:53
۵ میلیارد تومان برای ۵ خانه خلاق صنایع‌دستی استان کرمان تخصیص یافت

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز مراکز آموزشی و خانه‌های خلاق صنایع‌دستی از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به این استان تخصیص یافت.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی اظهار کرد: این مراکز آموزشی و خانه‌های خلاق صنایع‌دستی تا یک سال آینده در شهرستان‌های ریگان، عنبرآباد، جیرفت، بافت و فهرج راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه تعدادی از مراکز آموزشی صنایع‌دستی مذکور به صورت پروژه نیمه تمام باقی مانده‌اند که با تخصیص اعتبار تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: در حال حاضر قرارداد این مراکز آموزشی و خانه‌های خلاق با پیمانکار منعقد شده است و مراحل ابتدایی کار آغاز شده است.

او ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این مراکز آموزشی توسعه و ترویج صنایع‌دستی، توسعه آموزش‌های مهارتی، آموزش پیشرفته شاغلان صنایع‌دستی، تربیت نیروی ماهر و کارآزموده، خلاقیت و نوآوری و همچنین تجاری‌سازی و کاربردی کردن محصولات صنایع‌دستی است.

شاهرخی با بیان اینکه به زودی در روستای دارستان سیرجان و منوجان نیز این پروژه‌ها تکرار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حاضر شهرستان‌ها و مناطقی که به این مراکز آموزشی نیاز دارد را در اولویت برنامه‌ها قرار داده‌ایم.

ثبت دیدگاه