• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024

مناطق مختلف استان کرمان درگیر تنش با ریز گردها

  • 27 مهر 1402 - 16:16
مناطق مختلف استان کرمان درگیر تنش با ریز گردها

مدیر کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به وقوع پدیده گرد و خاک و بروز ریزگردها در استان گفت: غبار و گرد و خاک از شمال تا جنوب استان کرمان را تحت تاًثیر قرار داده است.

محسن عراقی زاده در خصوص گرد و خاک چند روز اخیر در استان کرمان گفت: بیش از ۶۰ ساعت اکثر مناطق مختلف استان کرمان غبارآلود بوده اند؛ که کمترین شعاع دید در شهرستان انار ۲۰۰ متر و شهرستان کرمان ۷۰۰ متررسید.

وی افزود مناطق شرقی و جنوب شرق کرمان از اواخر اردیبهشت ماه به علت بادهای صد و بیست روزه سیستان درگیر گردو خاک و کاهش کیفیت هوا می باشند.

مدیر کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: در چند روز اخیر با خیزش غبار از کویر مرکزی کشور به سمت کرمان، مناطق شرق و جنوب استان بیش از سایر مناطق درگیر ریزگردها شدند و در شهرستان های فهرج، ریگان و جیرفت شدت آن بیشتر بوه است.

عراقی زاده افزود: علاوه بر مناطق فوق، غبار شهرهای راور، شهداد، کرمان، رفسنجان، زرند، بردسیر و انار را نیز درگیر کرده است.

وی با اشاره به آمار ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی استان خاطرنشان ساخت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۱ روز همراه با گرد و غبار بوده است و این درحالی می باشد؛ که در سال ۱۴۰۲ تا به امروز روزهای همراه با گرد و خاک در سطح استان کرمان به ۴۷ روز رسیده است و شهرستان بم نیز با ۱۵ روز بیشترین تعداد روز همراه با گرد و غبار را داشته است.

ثبت دیدگاه